accesskey_mod_content

L'Ajuntament de València reduïx costos amb la implantació de la "Administració sense papers"

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 abril 2015

Des que es va posar en marxa, fa sis mesos, amb la Plataforma integrada d'Administració Electrònica (PIAE) s'han estalviat 100 milions d'euros.

El temps de tramitació dels expedients ha disminuït entre un 15 i un 20%, uns 1.000 ciutadans han deixat d'acudir a les diferents dependències Municipals per a realitzar tràmits administratius. A este benefici per als ciutadans se sumen els mediambientals generats per un estalvi de paper i de transport.

Més del 90% d'expedients que s'inicien disposen de tots els seus documents en suport electrònic, s'ha reduït un 70% els moviments de paper (queden encara expedients no conclusos que estaven en paper el 15/09/2014), i s'han generat una mitjana de 8.500 documents electrònics nous i 3.000 firmes electròniques diàries, realitzades tant des dels ordinadors municipals com des de dispositius mòbils.

La Junta de Govern ha acordat requerir als servicis municipals que eviten, en la mesura del possible, la impressió en paper de documents electrònics, i tracten de digitalitzar la major quantitat possible de documents, i facultar a la Secretaria Municipal perquè adopte les mesures administratives o de gestió que siguen necessàries per a garantir el bon ús de la Plataforma Integral d'Administració Electrònica i fomentar l'agilitat i simplificació administrativa, per la qual cosa s'està elaborant una política de firma electrònica i de certificats de l'Ajuntament i política de seguretat que garantisquen la interoperabilitat en relació amb la recuperació i conservació dels documents eletrónicos.

En el balanç d'eixos sis primers mesos transcorreguts des de la posada en funcionament del PIAE de l'Ajuntament de València, també consten les 17.500 tasques administratives realitzades diàriament que se sumen a eixe estalvi de cent milions d'euros abans apuntat.

Quant als beneficis interns i directes per a l'Ajuntament inclouen l'optimització de processos, la millora de la productivitat del personal al servici de la Corporació, la redefinició de llocs de treball, la possibilitat d'accedir a les dades i documents des de qualsevol ordinador de la xarxa Municipal i l'agilitat que suposa la firma electrònica, el procés de la qual pot fer-se també remotament des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil amb connexió a internet.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Mobilitat