L'Ajuntament de València redueix costos amb la implantació de la "Administració sense papers"

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 abril 2015

Des que es va engegar, fa sis mesos, amb la Plataforma integrada d'Administració Electrònica (PIAE) s'han estalviat 100 milions d'euros.

El temps de tramitació dels expedients ha disminuït entre un 15 i un 20%, uns 1.000 ciutadans han deixat d'acudir a les diferents dependències Municipals per realitzar tràmits administratius. A aquest benefici per als ciutadans se sumen els mediambientals generats per un estalvi de paper i de transport.

Més del 90% d'expedients que s'inicien disposen de tots els seus documents en suport electrònic, s'ha reduït un 70% els moviments de paper (queden encara expedients no conclusos que estaven en paper el 15/09/2014), i s'han generat una mitjana de 8.500 documents electrònics nous i 3.000 signatures electròniques diàries, realitzades tant des dels ordinadors municipals com des de dispositius mòbils.

La Junta de Govern ha acordat requerir als serveis municipals que evitin, en la mesura del possible, la impressió en paper de documents electrònics, i tractin de digitalitzar la major quantitat possible de documents, i facultar a la Secretaria Municipal perquè adopti les mesures administratives o de gestió que siguin necessàries per garantir el bon ús de la Plataforma Integral d'Administració Electrònica i fomentar l'agilitat i simplificació administrativa, per la qual cosa s'està elaborant una política de signatura electrònica i de certificats de l'Ajuntament i política de seguretat que garanteixin la interoperabilitat en relació amb la recuperació i conservació dels documents eletrónicos.

En el balanç d'aquests sis primers mesos transcorreguts des de la posada en funcionament del PIAE de l'Ajuntament de València, també consten les 17.500 tasques administratives realitzades diàriament que se sumen a aquest estalvi de cent milions d'euros abans apuntat.

Quant als beneficis interns i directes per a l'Ajuntament inclouen l'optimització de processos, la millora de la productivitat del personal al servei de la Corporació, la redefinició de llocs de treball, la possibilitat d'accedir a les dades i documents des de qualsevol ordinador de la xarxa Municipal i l'agilitat que suposa la signatura electrònica, el procés de la qual pot fer-se també remotament des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil amb connexió a internet.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Mobilitat