La Diputació de Sevilla lidera l'Administració electrònica en la província.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

10 abril 2015

La Diputació de Sevilla, a través d'INPRO, ha treballat durant este mandat en la modernització del funcionament dels ajuntaments, innovant en els procediments i en les relacions amb els ciutadans i implantant l'administració electrònica en la província.

Les actuacions dutes a terme per la Diputació, han permès, que hui, 65 ajuntaments de la província tinguen publicades les seues Seus Electròniques, 25 ja estan finalitzades i que 1.850 empleats públics estiguen iniciats en el Tramitador d'Expedients Traz@.

El nombre de documents firmats electrònicament ha passat de poc menys de 50.000 l'any 2012, 160.000 en el 2013, a 226.000 en el passat any a través de plataformes port@firma , decret@ i convoc@.

L'àrea de Concertació ha impulsat el Pla Supera 2 ha invertit 1.500.000 euros en infraestructura i desenvolupament de plataformes per al Portal de Transparència + Governe Obert, així com plataformes per a incloure servicis de reserva on-line d'espais públics i gestió d'incidències via mòbil.

Al llarg del passat any es va fer entrega per part de la Diputació, d'equipament informàtic als ajuntaments menors de 20.000 habitants, amb una inversió que ronda l'1.500.000 euros, amb l'objectiu de millorar les infraestructures corporatives que sustenten tot el projecte d'Administració Electrònica.

Com a projectes d'innovació de la Diputació de Sevilla, cal ressaltar entre uns altres, la nova aplicació de gestió de taxes per als ajuntaments, SIHALO, implantada en 84 ajuntaments i 2 ELA´S; l'aplicació per a mòbil, APP i-Dipusevilla, el projecte SIDERAL com a únic sistema intern per a les comunicacions entre les diferents àrees de la Diputació i intercanvi registral provincial i una nova plataforma de gestió del sistema arbitral de consum per a la Junta Arbitral Provincial.

cal destacar així mateix el desenvolupament i la posada en marxa de 40 portals WEB municipals al costat de les panoràmiques 360 º , l'aplicació Videoactas, l'aplicació per a la gestió integrada per a la Policia Local I-POL i i-Pol mòbil i l'aplicació SICAL, que permet un sistema d'informació comptable per a l'Administració Local i SICAL-Facturació electrònica.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Interoperabilitat