Es un órgano técnico presidido por el Secretario General de Administración Digital del Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública para la cooperación de la Administración General del Estado, de las administraciones de las Comunidades Autónomas y de las entidades que integran la Administración Local en materia de administración electrónica.
Comissió Sectorial d'Administració Electrònica
Normativa
Disposició addicional novena de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic de les Administracions Pública
Reial decret 311/2022 , de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat (Art. 32 i Disposició addicional segona).
Reial decret 4/2010 , de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'administració electrònica (Art. 8.1).
Funcions
Assegurar la compatibilitat i interoperabilitat dels sistemes i aplicacions emprats per les Administracions Públiques.
Impulsar el desenvolupament de l'administració electrònica a Espanya.
Assegurar la cooperació entre les Administracions Públiques per a proporcionar informació administrativa clara, actualitzada i inequívoca.
Composició
Ho formen els titulars de les Direccions generals de les Comunitats i Ciutats Autònomes amb competències en matèria d'Administració Electrònica de cadascuna. Per part de l'Administració General de l'Estat, la Secretaria General d'Administració Digital . Les entitats de l'Administració Local quedaran representades per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies . I també participa com convidada la CRUE , Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles.
Desenvolupament de la seua activitat
En el si d'esta Comissió existixen una sèrie de Grups de Treball tècnics per a compartir experiències i bones pràctiques o per a la realització de projectes en col·laboració. Estos grups són dinàmics es formen en funció de les necessitats de cooperació en les matèries que es tracte i poden tancar-se una vegada complits els seus objectius i presentades les seues conclusions i recomanacions.
Grups de Treball actuals
Actualment la Comissió Sectorial compta amb catorze grups de treball :
- Grup d'Identitat Digital i firma electrònica
- Grup d'Intermediació i Servicis. Carpeta Ciutadana
- Grup d'Interoperabilitat
- Grup de Telecomunicacions Integrades
- Grup d'Observatori, Indicadors i Mesures
- Grup de Seguretat
- Grup de Reutilització d'Aplicacions i Servicis i RISP
- Grup de Repositoris Comuns
- Grup Documente, Expedient i Arxiu Electrònic
- Grup de Funcionaris Habilitats i Registre Electrònic d'Apoderaments
- Grup de suport funcional a la implantació de les lleis 39 i 40/2015
- Grup Identificador Europeu de Legislació - ELI
- Grup de Factura Electrònica
- Grup de Passarel·la Digital Única
0 Comentaris
No hi ha comentaris