accesskey_mod_content

Nova nota tècnica de l'OBSAE: "FACe, 2 anys de facturació electrònica en les Administracions Públiques"

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 febrer 2017

Un exemple de transformació digital de les Administracions Públiques, amb impacte directe en el sector privat.

Després de dos anys de l'obligació de facturar electrònicament en el Sector Públic, considerables són els passos donats en la direcció correcta i no menys nombrosos són els necessaris a seguir donant.

La llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factura en el Sector Públic(Obri en nova finestra) , publicada fa una miqueta més de 3 anys, establia, baix el paraigua del control de la morositat de les Administracions Públiques i la promoció de la factura electrònica, la creació de dos nous conceptes en les Administracions Públiques. El primer era el Registre Comptable de Factures, creat com a element de control i fiscalització de les factures de les diferents administracions. El segon era el punt general d'entrada de factures, creat com a solució per a portar a bon terme el procés d'informatització de la presentació de les factures en les administracions.

Durant estos dos anys, baix el paraigua de la Llei 25/2013 i la possibilitat d'adherir-se a l'ús del punt d'entrada de factura d'un tercer, l'Administració General de l'Estat ha aconseguit reunir a la majoria de les Administracions Públiques en un únic punt d'entrada de factures electròniques, - FACe . Amb l'estalvi econòmic que la compartició d'un sistema d'este tipus representa per a les administracions usuàries.

Las cifras de resultados son destacables, más de 100.000 proveedores de bienes y servicios nacionales e internacionales han utilizado FACe como el punto de entrada electrónico para la presentación de sus facturas. Han dirigido estas facturas a más de 8.000 Administraciones Públicas adheridas a FACe, entre ellas todas las Comunidades Autónomas excepto País Vasco. Sumando, en estos 2 años de periodo de obligación, un total de más de 14 millones de facturas electrónicas presentadas a través de FACe.

Para más información sobre cómo se ha puesto en marcha y se está gestionando el sistema puede consultar la nota técnica: "FACe: 2 anys de facturació electrònica en les Administracions Públiques"(Obri en nova finestra)

Para más cifras e indicadores de uso con respecto a FACe puede consultar todos los indicadores detallados disponibles al respecto en DATAOBSAE .

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Contractació
  • Empresa