accesskey_mod_content

L'Estratègia TIC constata el compromís del Govern amb la modernització de les Administracions

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

17 novembre 2015

El Secretari d'Estat d'Administracions Públiques ha fet estes declaracions en la inauguració del seminari “Estratègia TIC de l'AGE i nous reptes legals per a la i-Administració”.

El Secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, ha explicat que el Govern d'Espanya està profundament compromès amb el procés modernizador i transformador de la societat a través de les Tecnologies de les Informació i les Comunicacions. L'impuls a l'Administració Electrònica es materialitza en la Nova Estratègia TIC, vehicle del Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat.

Durant la inauguració del seminari “Estratègia TIC de l'AGE i nous reptes legals per a la i-Administració”, Antonio Beteta ha detallat com l'impuls a l'Administració Electrònica ha aconseguit acostar l'Administració a la societat i s'ha convertit en motor de creixement, amb un substancial estalvi de costos i temps per als ciutadans.

La puesta en marcha de la factura electrónica ha sido un arma eficaz en la lucha contra la morosidad. Con la Ley de Control de la Deuda Comercial en el Sector Público y la Ley de Factura Electrónica, se ha reducido el periodo de pago a proveedores. El Portal de Factura Electrónica, FACE, ha tramitado más de cuatro millones de facturas por un importe de casi 24.000 millones de euros. Hay 7.750 Entidades Locales y Comunidades Autónomas adheridas a FACe, lo que ha permitido desterrar las “facturas en los cajones”, que tanto daño estaban haciendo a nuestra economía, nuestros proveedores y el conjunto de nuestras Administraciones Públicas.

El Govern ha ampliat l'impuls a l'Administració Electrònica amb la creació de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, que aporta, entre molts altres avanços:

  • Plataforma @firma de validació de certificats electrònics, que ha fet més de 400 milions de transaccions
  • Plataforma d'Intermediació de dades, que evita l'aportació de certificats en paper, amb més de 100 milions de transaccions
  • Sistema de Notificacions Electròniques, que ha realitzat més de 36 milions de notificacions durant la legislatura, amb més d'un milió de Direccions Electròniques Actives
  • Sistema Cl@ve, d'identitat digital, que permet la identificació electrònica, amb més d'un milió d'usuaris
  • Telèfon 060, que ha atés 10 milions de telefonades

L'aconseguit es resumix en una dada: més del 80% dels tràmits amb les Administracions es fan electrònicament. Espanya ocupa hui el lloc 12, a nivell mundial, en Administració Electrònica, habiendo escalado 11 puestos, según el informe UNPAN de 2014 de la ONU.

El Govern va apostar a l'octubre de 2012 per dur a terme una autèntica revolució administrativa que havia sigut una utopia irrealitzable, fins al moment, per la seua dificultat. Amb ella, ha dit Beteta, i gràcies a l'esforç dels treballadors de l'administració, s'ha aconseguit la transformació necessària per a eixir de la crisi amb un nou model productiu que ha impulsat el creixement econòmic i la creació d'ocupació.

L'Estratègia TIC, aprovada per Consell de Ministres el passat 2 d'octubre, servix a este procés, en el qual l'Administració ha de realitzar la definitiva transformació al servici dels ciutadans i les empreses en l'horitzó de 2020.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics