accesskey_mod_content

Seguiment i presentació d'informes

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A continuació es detallen els condicionants i implicacions per a tots els actors participants en el procés de revisió i seguiment del compliment dels requisits d'accessibilitat:

Revisions de l'Organisme de Seguiment i Presentació d'Informes

La Decisió d'Execució (UE) 2018/1524(Obri en nova finestra) establix la metodologia de seguiment i les disposicions per a la presentació d'informes que hauran de complir els Estats Membres per a realitzar el seguiment a nivell nacional del compliment dels requisits de la directiva i realitzar el reporte periòdic cada 3 anys a la Comissió Europea.

El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital (competències transferides des del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública) serà l'òrgan encarregat de realitzar el seguiment i presentació d'informes davant la Comissió Europea. Aquest òrgan:

  • Podrà comprovar periòdicament l'estat de situació respecte de la conformitat dels llocs web i les aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic amb els requisits d'accessibilitat, basant-se en la metodologia aprovada en la Decisió 2018/1524 de la Comissió Europea.
  • Podrá realizar verificaciones sobre muestras aleatorias con respecto a la exactitud de los informes de revisión de la accesibilidad generados por las entidades obligadas.
  • Presentarà a la Comissió Europea abans del 23 de desembre de 2021 i posteriorment cada tres anys, un informe sobre el resultat del seguiment que es farà públic en format accessible.

La Comissió Europea establix 2 mètodes de revisió que hauran d'aplicar els Estats Membres:

Coordinació

Para ayudar al Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital en estas tareas deberán colaborar con él la Red de Contactos de Accesibilidad Digital de las Administraciones Públicas, todas las Unidades responsables de accesibilidad, todos los actores implicados en las diferentes actividades de revisión de la accesibilidad, procedimiento de reclamación, promoción y concienciación, formación, y coordinación previstas en el R.D. 1112/2018.

Para la definición de los modelos, condicionantes y procedimientos que permitan conocer regularmente e informar sobre estas materias, el Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital podrá contar con la participación de:

  • La Xarxa de Contactes d'Accessibilitat Digital de les Administracions Públiques.
  • Los órganos de coordinación en materia de tecnologías de la información de la Administración General del Estado previstos en el Real Decreto 806/2014, de 19 de septiembre.
  • La Comissió Sectorial d'Administració Electrònica establida en la disposició addicional novena de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
  • El Comité Tècnic Estatal De l'Administració Judicial Electrònica establit en l'article 44 de la Llei 18/2011, de 5 de juliol, reguladora de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'Administració de Justícia.

Seguiment i presentació d'informes en el primer període 2020-2021

Seguiment i presentació d'informes en el primer període 2020-2021

Seguiment i presentació d'informes des del 2022 d'ara endavant

Seguiment i presentació d'informes des del 2022 d'ara endavant