Tres de cada quatre espanyols utilitzen internet per a gestions amb l'Administració Pública segons el CIS

28 desembre 2023

El Centre d'Investigacions Sociològiques ha realitzat una enquesta sobre la qualitat dels servicis públics, on s'ha preguntat pel grau de satisfacció amb el funcionament de les AAPP i la valoració de les ferramentes que oferix l'administració electrònica.

El mateix estudi revela que el 61,3% dels espanyols sosté que parla de forma habitual sobre assumptes relacionats amb els servicis públics que presten les administracions de l'Estat, comunitats autònomes i ajuntaments. Quant al seu funcionament, el 45,3% dels enquestats opina que funcionen de manera “molt o prou satisfactòria”; per contra, el 9,1% assegura que no se sent “res satisfet”.

Servicis públics millor valorats

Entre els servicis públics millor valorats pels espanyols es troben els relacionats amb la seguretat ciutadana (protecció civil, policia, bombers) que són considerats com “molt o prou satisfactoris” per al 72,5% dels enquestats. Els transports públics, amb un 58,6% i l'assistència en hospitals públics amb un 53,7% són altres servicis que els espanyols valoren de forma positiva.

Millores en la gestió

Quan es pregunta als enquestats què aspectes han millorat o empitjorat en les administracions de l'Estat, comunitats autònomes i ajuntaments, el 67,8% assegura que ha millorat l'accés a internet. mentre que el 63% diu que ha empitjorat el temps a resoldre les gestions.

Experiències personals amb l'Administració

L'estudi també pregunta com és el grau de satisfacció quan s'ha contactat personalment, través de telèfon o correu per a fer gestions administratives. El 90,7% qualifica com prou o molt satisfactòria la seua experiència amb els servicis de centres culturals, de majors i biblioteques; el 88,4% amb l'oficina d'expedix el DNI i passaports i 81,6% amb Correus.

Certificat, DNI electrònic i Sistema Cl@ve

El 53,4% dels espanyols diu tindre certificat electrònic i un 48% haver-ho utilitzat durant l'últim any, sent fàcil o molt fàcil el seu maneig per al 84,3 dels seus usuaris. Quant al Sistema cl@ve, el 51% dels enquestats assegura tindre-ho i que utilitzar-ho li va resultar fàcil o molt fàcil al 85,3%. Finalment, el 46,5% dels enquestat assegura tindre el DNI electrònic, encara que el 15% no ho ha activat.

Avantatges i inconvenients

Com a conclusió, per als espanyols l'Administració Electrònica té més avantatges que inconvenients (62,9%) i està d'acord o molt d'acord en què millora l'accés a la informació i el coneixement dels servicis públics (73,2%). No obstant açò, el 86,1% considera que exclou a les persones amb menys coneixements i habilitats/habilitats informàtiques.

Les dades d'esta enquesta realitzada entre el 14 de novembre i l'1 de desembre, amb una mostra de 10.306 entrevistes, prompte serà allotjada en web del CIS(Obri en nova finestra) , en l'apartat de Estudis(Obri en nova finestra) " i ara com ara es pot consultar l'avanç avanç(Obri en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Ciutadà