Como consecuencia del reconocimiento europeo del papel de internet y de las tecnologías digitales en la transformación de los mercados y de la sociedad, la Comisión presentó el 2 de mayo de 2017 la propuesta para crear una pasarela digital única en respuesta a las peticiones de ciudadanos y empresas solicitando que se les facilitara su actividad cotidiana a nivel tanto nacional como transfronterizo. Su desarrollo ha dado lugar a este nuevo reglament per a la creació de la Passarel·la Digital Única la rellevància estratègica de la qual es resumix en tres punts:
- És una de les accions clau en l'Estratègia del Mercat Únic establida per la comunicació de la Comissió de 28 d'octubre de 2015, titulada “ Millorar el mercat únic: més oportunitats per als ciutadans i les empreses ”,
- Dona resposta a les exigències del Parlament Europeu i del Consell de proporcionar un paquet d'informació i assistència més complet i fàcil d'utilitzar, de manera que satisfaça millor les necessitats dels ciutadans i les empreses en les seues activitats transfrontereres,
- Està alineat amb els objectius de la Declaració ministerial d'administració electrònica de Tallin, subscrita per 32 països europeus, incloent Espanya, baix la presidència d'Estònia a l'octubre de 2017.
Per a més informació, consulta la nota tècnica El nou Reglament europeu per a la creació de la Passarel·la Digital Única .