L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web és una iniciativa posada en marxa l'any 2010 per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, amb l'objectiu d'ajudar a millorar el grau de compliment en matèria d'accessibilitat dels portals de l'Administració (AGE, CCAA i EELL). Tot açò en coordinació amb la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica i del Comité Sectorial d'Administració Electrònica.
Després de la publicació de la resolució del 2 de setembre de 2012 pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Energia en la qual s'especifica que la norma 139803:2012 substituïx a la norma 139803:2004, les Administracions Públiques estan treballant en el procés d'actualització al nou estàndard.
El Observatorio de Accesibilidad Web está preparando nuevos materiales de ayuda que sirvan de apoyo para la aplicación del nuevo estándar. Actualmente ya se encuentran disponibles:
- Descàrrega gratuïta de la Norma UNIX 139803:2012 . La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques ha subscrit un acord amb AENOR per a la distribució gratuïta d'esta norma a través del Portal d'Administració Electrònica. Està prohibida la distribució d'este document per altres mitjans que no siguen els autoritzats per AENOR .
- Secció "Preguntes Freqüents" sobre accessibilitat web totalment actualitzada al nou estàndard UNIX 139803:2012
- Guia desenvolupada per INTECO "Cap a les Pautes WCAG 2.0" .
Durant els pròxims mesos s'aniran incorporant nous continguts que esperem siguen de gran utilitat per a totes les Administracions Públiques.
A més, els gestors de portals de les administracions públiques poden sol·licitar formar part de la Comunitat Accessibilitat en la qual es compartixen coneixements d'esta temàtica.