Des de l'any 1992, la Llei 30/92, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (LRJPAC), ja contempla en el seu article 35.f, el dret dels ciutadans a no presentar, per als tràmits administratius, documents que ja obren en poder de l'Administració actuante. Este dret es veu reforçat en l'article 6.2.b de la Llei 11/2007 d'Accés Electrònic del Ciutadà als Servicis Públics.
Gràcies als servicis de verificació i consulta de dades de la Plataforma d'Intermediació, es facilita a les administracions públiques el compliment de la seua obligació de no demanar als ciutadans documents que obren en poder de l'administració (siga el que siga esta, AGE, CCAA, EELL). Estos documents se substituïxen per una consulta on-line a la Plataforma d'Intermediació.
Este model simplifica enormement les gestions dels ciutadans abans les administracions públiques atés que es minimitza la documentació addicional que el ciutadà ha de presentar per a la gestió d'un tràmit. Però a més, suposa un gran estalvi econòmic per diverses vies: no és necessari emetre en paper el certificat oficial inicial, no és necessària una fotocòpia d'eixe certificat, tampoc és necessària una fase d'acare i a més s'assegura la qualitat de les dades evitant la falsificació i el frau.
Per a obtindre més informació sobre este tema pot consultar la nova nota tècnica de l'OBSAE: L'Intercanvi de dades entre Administracions Públiques