Esdeveniments

Accessible Europe: ICT 4 All Forum

• Fundació ONZE, Sebastián Herrera, 15. 28012 Madrid (Espanya)
  • 13 desembre 2023 - 14 desembre 2023
  • 9:00

El Fòrum Regional per a Europa “Europa accessible: TIC para TOTS” està programat per a celebrar-se a Madrid, Espanya, els dies 13 i 14 de desembre de 2023.

El Fòrum està organitzat per la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT) i la Comissió Europea (CE) i està coorganitzat pel Centre de Recursos Accessible EU. Organitzat per la Fundació ONZE, amb el suport del Govern d'Espanya i dut a terme com a part de la Presidència espanyola del Consell de la Unió Europea.

Cada any, Europa Accessible servix com una valuosa plataforma de coneixement i networking per a commemorar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra anualment el 3 de desembre.

El Fòrum s'organitza en resposta a la Iniciativa Regional de la UIT per a Europa  “EUR 3:Inclusió digital i desenvolupament d'habilitats/habilitats” i(Obri en nova finestra) els seus objectius, definits i adoptats pels estats membres durant la Conferència Mundial de Desenvolupament de les Telecomunicacions de 2022 , conjuntament amb la  Resolució CMDT 58 (Rev. Kigali, 2022)(Obri en nova finestra)  “ Accessibilitat a les telecomunicacions/tecnologies de la informació i la comunicació per a persones amb discapacitat i persones amb necessitats específiques ”

L'edició 2023 del Fòrum, que durarà dos dies, servirà com a punt de convergència i reunirà a responsables polítics, membres de la societat civil, representants acadèmics i actors clau de la indústria.

El primer dia se centrarà a enfortir el coneixement sobre el tema d'accessibilitat a les TIC com a requisit fonamental per a construir una societat, una economia i un medi ambient digitals inclusius. S'aprofundirà més en el panorama regulatori europeu i els enfocaments de les Nacions Unides sobre l'accessibilitat digital. Conclourà amb una sessió de presentació de solucions innovadores. Els assistents tindran l'oportunitat de participar en una votació pública per a reconéixer les solucions més impactants presentades.

El segon dia començarà amb una sessió sobre l'estat actual i bones pràctiques en accessibilitat web, seguida de sessions sobre disseny universal, Intel·ligència Artificial ( IA ), tecnologies emergents i Metaverso .

El fòrum brindarà una oportunitat incomparable perquè totes les parts involucrades enfortisquen el coneixement, identifiquen oportunitats d'associació unisquen forces, compartisquen bones pràctiques i establisquen una base sòlida per a la cooperació futura en l'avanç  de l'accessibilitat digital. El intercanvi d'idees i punts de vista en el Fòrum serà un pas inspirador cap a un futur digital inclusiu per a TOTSalineat amb els compromisos globals i les prioritats regionals.

Europa Accessible 2023 és una plataforma inclusiva que dona la benvinguda a una àmplia gamma de participants, inclosos responsables polítics, representants acadèmics, membres de la societat civil i el públic en general, per a participar en debats significatius sobre la inclusió digital i l'accessibilitat.

La data límit d'inscripció per a la participació presencial és el 10 de desembre.

Font original de l'esdeveniment(Obri en nova finestra)