accesskey_mod_content

Índex d'Economia i Societat Digital 2021 (DESI)

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

En Índex d'Economia i Societat Digital 2021(Obri en nova finestra) , elaborat amb dades de 2020, España ocupa la  novenaposició dels 27 Estats membres de la UE.

Gráfico explicado en párrafo anterior

Este índex analitza els indicadors de quatre àmbits: Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Servicios públics digitals. En l'edició de 2021, la Comissió Europea ha ajustat l'informe DESI perquè reflectisca les dos iniciatives polítiques principals que afectaran a la transformació digital en la UE durant els pròxims anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE.

Gráfico explicado en párrafo anterior

DESI 2021 destaca els bons resultats d'España en matèria de servicis públics digitals gràcies a l'estratègia digital per defecte aplicada en tota la seua administració central. El país també obté molt bons resultats en l'àmbit de la connectivitat, encara que persistixen algunes diferències entre les zones urbanes i rurals. Quant al capital humà, España ocupa el lloc número 12 i durant els últims anys ha pujat posicions, però encara existix marge de millora, especialment en l'indicador d'especialistes en tecnologies de la informació i de les comunicacions ( TIC ). España ocupa el setzé lloc en la integració de les tecnologies digitals; la seua puntuació coincidix amb la mitjana de la UE i ha augmentat considerablement el nombre de xicotetes i mitges empreses (pimes) espanyoles que venen a través d'internet.

Administració electrònica

España ocupa el seté lloc en la UE en matèria de servicis públics digitals, obtenint 80,7 punts, molt per damunt de la mitjana de la UE (68,1). Este component de l'informe valora cinc indicadors: Usuaris de l'administració electrònica, Formularis precumplimentados, Servicios públics digitals per als ciutadans, Servicios públics digitals per a empreses i Dades obertes.

Gráfico explicado en párrafo anterior

Estos indicadors mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. El 67 % dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els servicis d'administració electrònica, en comparació del 64% de la mitjana de la UE. España va obtindre 78 punts en l'indicador de formularis precumplimentados (que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per a facilitar la vida als ciutadans), puntuació que supera amb escreix la mitjana de la UE de 63 punts, gràcies a que el sistema espanyol no sol·licita informació a ciutadans i empreses que donen el seu consentiment perquè l'Administració els recapte pels seus propis mitjans. Quant als servicis públics per a la ciutadania, España va obtindre 82 punts per als ciutadans (enfront de la mitjana de 75 punts de la UE) i 94 per a les empreses (en comparació dels 84 punts de mitjana de la UE). Gráfico explicado en párrafo anterior

España obté molt bons resultats en l'indicador de dades obertes, en el qual ocupa la segona posició de la UE amb una puntuació del 94 % (16 punts percentuals per damunt de la mitjana de la UE).

Gráfico explicado en párrafo anterior

Enllaços relacionatsEnllaços relacionats