accesskey_mod_content

Infraestructures i servicis comuns per al desenvolupament de l'Administració electrònica

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Aplicatiu informàtic per a elaboració i gestió de Cartes de Servicis, CSER.

Autor: Antonio Torrijos Chaparro
Entitat: Direcció general de Qualitat dels Servicis i Atenció al Ciutadà. Comunitat de Madrid
L'aplicació CSER permet: Elaborar Cartes de Servici en línia, emmagatzemant tots els esborranys que s'elaboren, així com tota la documentació generada durant la seua tramitació, informes favorables i resolucions d'aprovació. Prestar assessorament en línia a l'elaboració de les Cartes per part de la Direcció general, i proposar esborranys alternatius.

Infraestructures virtuals

Autor: Román de Nicolás Galache
Entitat: Telefònica Solucions
L'aprofitament de les capacitats de la tecnologia de virtualització, juntament amb les capacitats d'un proveïdor d'infraestructures com Telefónica, i les xarxes de banda ampla, han fet po-sible el desplegament de nous servicis basats en servidors virtuals (hosting de servit-cap de bestiar, BRS de servidors Intel, etc).

El Portasignatures electrònic com a element dinamitzador dels servicis d'Administració Electrònica.

Autor: Roberto Bouza Carro
Entitat: Agència Informàtica i Comunicacions de la Comunitat de Madrid (ICM)
L'objectiu fonamental del Portasignatures Electrònic és la implantació i desplegament de la firma electrònica en els procediments i tràmits interns de la Comunitat de Madrid, proporcionant una infraestructura tecnològica que permeta centralitzar tota la gestió i complexitat intrínseca a la Firma Digital.

Data Warehouse en xarxa: Servicis de Business Intelligence Gestionat.

Autor: Javier de Miguel Campos
Entitat: Agència Informàtica i Comunicacions de la Comunitat de Madrid (ICM)
La intel·ligència de negoci aporta ferramentes fonamentals per a les funcions de control de gestió i permet consolidar informació rellevant en la presa de decisions dins de grans organitzacions i grups d'empreses; recolzen la planificació, control i diagnòstic, oferint una perspectiva integral i permetent al mateix temps el coneixement dels col·lectius implicats.

Servicis de comunicacions per al desenvolupament administració electrònica

Autor: Enrique González Lezana
Entitat: Telefónica Espanya
La següent ponència planteja els canvis que està patint la societat a causa de l'evolució de les tecnologies de comunicacions. La necessitat de transformació de l'Administració Pública cap a l'Administració Connectada per a adequar-se a este nou entorn centrant-se en la millora de la productivitat dels empleats i els nous mecanismes de comunicació.

Projecte de millora i modernització de les Tecnologies de la Informació i Comunicació en els Centres d'Ensenyament Secundari de la Comunitat de Madrid

Autor: Yolanda Garrido Fernández.
Entitat: Agència d'Informàtica i Comunicacions
Actuacions sobre infraestructures i comunicacions. Realització d'actuacions de transformació en les instal·lacions dels centres per a poder oferir una millor tant una millora en la garantia de servici, com d'altra banda, l'obtenció de les condicions necessàries que permeten un creixement i evolució dels models de prestació de servici que les TIC oferixen hui a l'Ensenyament.

La contractació electrònica en la Comunitat de Madrid: projecte Licit@

Autor: Arturo Domercq Jiménez
Entitat: Comunitat de Madrid. Conselleria d'Hisenda. Direcció general de Patrimoni. Subdirecció General de Coordinació de la Contractació Administrativa
L'objectiu concret del projecte Licit@ és fer realitat la contractació electrònica en la Comunitat de Madrid, mitjançant la utilització de les noves tecnologies de la informació en la gestió dels procediments d'adjudicació dels contractes públics.

Els sistemes de verificació de dades d'identitat i dades de residència

Autor: Nímia Rodríguez Escolar
Entitat: D.G. Modernització Administrativa - Ministeri d'Administracions Públiques
Estos sistemes permeten que qualsevol organisme puga verificar, en temps real, les dades d'identitat i les dades de residència d'un ciutadà que ha iniciat un tràmit amb una entitat. Evita que el ciutadà haja d'aportar els documents acreditatius relatius a estes dades.

ADAN: Adopció d'Animals abandonats en la Comunitat de Madrid.

Autor: Juan Antonio Marin Cuevas
Entitat: Informàtica de la Comunitat de Madrid (ICM)
ADAN es presenta com una aplicació on tots els centres d'adopció que es troben en l'àrea territorial de la Comunitat de Madrid poden publicar els seus animals disponibles en adopció, fent més eficaç el procés de localització i adopció d'animals.

Centre de Transferència de Tecnologies

Autor: Elena Muñoz Salinero
Entitat: D.G de Modernització Administrativa. Ministeri d'Administracions Públiques
El Centre de Transferència de Tecnologies és un portal per a facilitar la difusió i reutilització d'elements tècnics (desenvolupaments, arquitectura, normativa, etc) interessants per al desenvolupament de l'Administració Electrònica, constituint així una gran base de coneixement en matèria TIC.

Infraestructura física del Centre de respatler de la Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social

Autor: Pablo Javier Alvarez Fernández
Entitat: Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social
La present comunicació repassa les característiques òptimes que ha de complir un Centre de Respatler a nivell d'infraestructures físiques, per a posteriorment presentar el Centre de Repaldo de la Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social com un dels més complets que poden trobar-se en les Administracions Públiques espanyoles.

Accés electrònic dels agricultors i ramaders asturians a la política agrària comunitària

Autor: Antonio Sanz Pérez
Entitat: Actuacions Origin Sae
Accés electrònic dels agricultors i ramaders Asturians a la Política Agrària Comunitària.

Pla de modernització de sistemes d'informació de l'Ajuntament de Madrid: Cap a una nova administració en xarxa.

Autor: Antonio López-Fuensalida Sánchez-Paulete
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ajuntament de Madrid
L'Ajuntament de Madrid ha realitzat en els últims tres anys un gran esforç per a la renovació i transformació dels seus sistemes d'informació com a base per a la millora de la seua gestió interna i per al disseny i implantació de la infraestructura necessària per al desenvolupament d'una nova Administració electrònica municipal.