accesskey_mod_content

Firma de conveni pel qual l'AGE posa a la disposició de la Comunitat de Madrid desenvolupaments d'Administració electrònica.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

04 novembre 2014

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, i el conseller de Presidència i Justícia de la Comunitat de Madrid, Salvador Victoria, han subscrit un conveni per a l'accés a les solucions tecnològiques bàsiques d'Administració electrònica.

Beteta ha destacat en l'acte que “la millor definició de l'Administració Electrònica és la tecnologia posada al servici de tots a través de l'Administració. I l'Administració electrònica, hui, és flexible, ja que està oberta els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia; és còmoda, perquè no exigix desplaçaments, només un ordinador; és eficaç, perquè la celeritat és la seua raó de ser; i és eficient, perquè el seu cost és mínim, residual, la qual cosa amplia la seua difusió i el seu ús pels ciutadans”.
El secretari d'Estat, que ha recordat la posada en marxa la setmana passada del Punt d'Accés General, www.administracion.gob.es(Obri en nova finestra) , que unifica els diferents portals per a accedir des d'un punt únic a tots els servicis públics i a tota la informació sobre Administració electrònica, ha afegit que “estem fent futur en el present, i hem de seguir fent, per la societat i pels ciutadans, la millor Administració possible”.

Amb la firma d'este conveni, l'Administració General de l'Estat posa a la disposició de la Comunitat de Madrid diferents plataformes electròniques:

  • Intermediació de dades entre Administracions Públiques . Permet a les Administracions Públiques la consulta per mitjans electrònics de dades de ciutadans dels quals ja disposen altres Administracions Públiques per la seua competència. D'esta forma, el ciutadà no ha d'aportar els documents acreditatius dels mateixos. La plataforma d'intermediació de dades és un servici horitzontal, permet integrar múltiples AAPP, tant per a proveir dades a altres Administracions Públiques com per a consultar-los.
  • Servici de comunicació automàtica de canvi de domicili : a través d'un sol tràmit, es facilita que el ciutadà informe del canvi de domicili a totes les AAPP. És a dir, amb una única comunicació, bé a l'AEAT, a la Seguretat Social, a Trànsit o a organismes de la Comunitat de Madrid. Una única comunicació del ciutadà i el seu canvi de domicili és efectiu en totes les AAPP.
  • Sistema d'Interconnexió de Registres . Interconnecta les oficines de registre (presencials i electròniques) i permet l'intercanvi de seients registrals en forma de comunicacions electròniques segures entre les oficines de registre i els organismes competents, aportant evidents beneficis tant al ciutadà com a les Administracions Públiques.
  • Intercanvis d'informació a través del Portal de Comunitats Autònomes . El Portal de Comunitats Autònomes de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques (SEAP) proveïx servicis a les AAPP que li permeten disposar, de forma centralitzada, d'un conjunt d'aplicacions i utilitats. D'altra banda, la documentació que les Entitats Locals posen a la disposició de la SEAP s'emmagatzema en el servici de gestió de documentació de les Entitats Locals.
  • Direcció Electrònica Habilitada i Catàleg de Procediments del Servici de Notificacions Electròniques . Permite la práctica de la notificación por medios electrónicos al facilitar a los interesados el acceso al contenido del acto objeto de notificación, acreditando fecha y hora de la puesta a disposición y acceso al contenido, de forma segura y fehaciente.
  • Xarxa SARA , com a xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques, permet l'intercanvi segur d'informació entre les aplicacions de les Administracions Públiques connectades a través d'una plataforma bàsica de comunicacions.
  • Plataforma de validació i firma electrònica @FIRMA . és un conjunt de productes i servicis de certificació i firma electrònica, que es posa a la disposició de les AAPP, per a fomentar la posada en marxa i el desplegament d'aplicacions informàtiques i servicis d'Administració electrònica que requerisquen validació de firma electrònica basada en certificats, autenticació, generació de firma electrònica o segellat de temps en la seua relació amb els ciutadans, empreses i organismes.

Administració Electrònica a Espanya

A través de la Administración electrónica, los ciudadanos realizaron en 2013 en la Administración General del Estado 370,5 millones de trámites electrónicos (76%) frente a 117,7 millones de trámites no electrónicos (24%). En 2014, en el primer semestre, los trámites electrónicos suman 205 millones (78,6%) frente a 55,7 millones de trámites no electrónicos (21,4%).

Hoy, los más de 4.300 trámites y servicios públicos a los que se puede acceder por vía electrónica producen ahorros importantes, sólo en 2013 el ahorro superó los 16.600 millones de euros, entre otros motivos, según el modelo estándar de costes homologado por la UE, porque una gestión electrónica tiene un coste medio de solo 5 euros, frente a 80 euros de un trámite presencial. Y una notificación postal cuesta 2,55 euros, mientras una notificación electrónica apenas cuesta 0,03 euros.

La Administración electrónica española, además, ha recibido recientemente importantes reconocimientos internacionales: La plataforma de Intermediación de datos obtuvo el pasado mes de junio un Premio la ONU a la Mejora de los Servicios Públicos, uno de los galardones internacionales más prestigiosos a la excelencia en el sector público.

D'altra banda, la plataforma Emprèn en 3, per a crear una empresa en 3 dies per via electrònica, va aconseguir a l'octubre el premi al millor projecte europeu de promoció empresarial (EEPA), de la Comissió Europea, en la categoria "Improving the Business Environment". Així mateix, la setmana passada, el Banc Mundial valorava molt positivament en el seu informe Doing Business, la simplificació de l'Administració electrònica espanyola per a la posada en marxa d'un negoci.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i servicis comuns