Arquitectura i marc de referència de la identitat digital europea

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

28 febrer 2022

El grup d'experts eIDAS adopta un document-esquema sobre el concepte EUDI Wallet i ho publica per a rebre comentaris de les parts interessades.

El 3 de juny de 2021, la Comissió Europea(Obri en nova finestra) va adoptar una Recomanació en la qual es demanava als Estats membres que treballaren en el desenvolupament d'una caixa de ferramentes que incloguera una arquitectura tècnica i un marc de referència (ARF), un conjunt de normes i especificacions tècniques comunes i un conjunt de directrius comunes i millors pràctiques.

La Recomanació especifica que estos resultats serviran de base per a l'aplicació del Reglament marque europeu d'identitat digital una vegada adoptat, sense que el procés de desenvolupament de la Caixa de Ferramentes interferisca o prejutge el procés legislatiu.

L'esquema adoptat el 22 de febrer de 2022 proporciona una descripció resumida de la visió del grup d'experts eIDAS del concepte de MONED EUDI Wallet, que inclou:

• objectius de la cartera EUDI,
  • rols dels actors de l'ecosistema,
  • els requisits funcionals i no funcionals de la cartera, i
  • blocs de construcció potencials.

L'esquema no és obligatori. Solament seran obligatoris el Reglament marque europeu sobre la identitat digital adoptat definitivament i els actes delegats i d'execució adoptats en virtut d'aquesta base jurídica.

Registra't en la plataforma Futurium (Obri en nova finestra) per a proporcionar els teus comentaris o consulta el document adjunt.

Marque de Referència i Arquitectura de la Identitat Digital Europea - Resum (Descàrrega PDF)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Identitat i Firma electrònica