Llei Europea de Xips: La Comissió publica orientacions sobre la sol·licitud de l'estatus de “Instal·lació de producció integrada i/o fosa oberta”

31 gener 2024

La Comissió ha publicat hui el document orientatiu sobre el procés de sol·licitud d'instal·lacions “primeres en el seu tipus” per a sol·licitar l'estatus d'instal·lació de producció integrada i/o fosa oberta de la UE, en virtut del segon pilar de la Llei Europea de Xips.

Les instal·lacions “úniques en el seu tipus” són instal·lacions de fabricació de semiconductors noves o millorades que oferixen una dimensió d'innovació que encara no està present en el mercat de la UE. A partir d'hui, estes instal·lacions poden sol·licitar a la Comissió l'obtenció de l'estatus de  “instal·lació de producció integrada” (IPF) o “fosa oberta de la UE” (OEF)  , la qual cosa els dona dret a sol·licituds administratives simplificades i un accés prioritari a  les línies pilot  .

Les empreses a les quals es reconega l'estatus d'IPF i OEF contribuiran de manera essencial a la seguretat del subministrament i la resiliència del sector de semiconductors de la Unió. A més, en temps de crisi, la Comissió pot demanar a les IPF o a les OEF que donen prioritat al subministrament d'una  demanat de productes rellevants per a la crisi  .

Si bé la sol·licitud de l'estatus IPF i OEF és un procediment separat de l'avaluació d'ajuda estatal única, estos dos procediments i les avaluacions respectives estan interconnectades i realitzades, quan és possible, en paral·lel per la Comissió.

La guia publicada per la Comissió té com a objectiu ajudar a les empreses a navegar el procés continu de sol·licitud per a obtindre l'estatus d'IPF i OEF, comprendre els criteris d'elegibilitat i preparar els documents de respatler necessaris per a presentar la sol·licitud.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Infraestructures i servicis comuns