El nivell de maduresa del projecte europeu GovTech4all

23 gener 2024

El projecte europeu GovTech4all actua com una incubadora on les idees creixen des del concepte fins a solucions funcionals que tenen un impacte real en la societat.

De la idea a una solució funcional: el model de creixement

Una de les preguntes clau que tot equip d'innovació ha de respondre és: com es transforma una idea en una solució funcional? Comença amb un objectiu clar. El programa GovTech4all reconeix que per a saber on vol anar, necessita entendre quin és la seua situació. Esta premissa és essencial a l'hora de navegar per les complexitats del procés d'innovació.

El full de ruta cap a l'objectiu final, la solució del desafiament social, determina els passos que han de prendre's. Este objectiu inclou no solament la innovació tecnològica, sinó també l'àmbit social. Ha d'implicar-se al ciutadà, que utilitzarà la solució final, però també a les organitzacions públiques i privades responsables de prestar el servici públic.

Servici públic: més que tecnologia

La tecnologia innovadora és només una faceta de la prestació de servicis públics. Va més enllà de desenvolupar solucions d'avantguarda; Implica comprendre el panorama social i involucrar a diverses parts interessades. El projecte GovTech4all reconeix la complexitat d'esta tasca i entén que hi ha molts obstacles que superar. Com s'aborda este complex tema? GovTech4all presenta el model de maduresa com una poderosa ferramenta per als equips d'innovació.

L'avaluació del nivell de maduresa de Govtech: un enfocament integrat

El model de maduresa és un enfocament integrat que abasta tots els aspectes necessaris per a aconseguir un impacte social i arribar a una solució acceptada i funcional. Este model inclou models de creixement per a tres aspectes crucials: tecnologia, societat i organitzacions responsables de la realització del servici públic.

1. Tècnica: L'aspecte tecnològic del model de maduresa se centra en el desenvolupament de la solució en si. Comença amb la pregunta: Què tan avançada està la tecnologia que volem implementar: el nivell de preparació tècnica? El model proporciona una ruta de creixement estructurada, brindant als equips informació sobre el seu estat actual i els pròxims passos que poden donar.
  2. Societat: L'aspecte social reconeix la importància d'involucrar a l'usuari final, els ciutadans i altres parts interessades. Planteja preguntes com: què s'ha de fer perquè els ciutadans puguen i vullguen utilitzar la solució (nivell de preparació social)? El model de maduresa proporciona orientació per a augmentar l'acceptació social, integrant la comprensió del panorama social en la fase de desenvolupament.
  3. Organitzacions: La dimensió organisacional analitza les entitats públiques i privades involucrades en la prestació del servici públic. El model de maduresa proporciona un camí de creixement estructurat per a fomentar la col·laboració i la coordinació entre estes organitzacions, superant obstacles i aconseguint els objectius de GovTech4all.

Navegant amb l'avaluació del nivell de maduresa de Govtech

L'Avaluació del nivell de maduresa de Govtech és una ferramenta pràctica en forma de qüestionari que proporciona informació sobre on es troba un equip en el desenvolupament de la seua solució. Esta informació ajuda a determinar què passos de seguiment es poden prendre, quines barreres es coneixen i quines ferramentes es poden utilitzar. Per tant, respondre a estes preguntes no solament conduïx a una comprensió més profunda de la situació actual, sinó que també actua com un full de ruta per a un major desenvolupament. Permet als equips d'innovació prendre mesures específiques, identificar i superar obstacles i, en última instància, aconseguir una solució socialment impactant.

Conclusió: un viatge estructurat per a resoldre els desafiaments socials

GovTech4all no solament ha fixat un objectiu ambiciós sinó que també ha introduït un enfocament reflexiu per a aconseguir-ho. El model de maduresa i el qüestionari que ho acompanya brinden als equips d'innovació ferramentes concretes per a estructurar i millorar el seu camí cap a una solució funcional.

En reconéixer que la prestació de servicis públics és més que solament tecnologia, GovTech4all emfatitza l'enfocament integrat de la tecnologia, la societat i les organitzacions. Amb este enfocament integrat, els equips d'innovació tenen l'oportunitat de superar obstacles, crear millors solucions i, en última instància, aconseguir l'impacte social desitjat. GovTech4all oferix no solament una incubadora d'idees, sinó també una brúixola per a navegar cap a un futur de servicis públics innovadors i eficaços.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques