Esdeveniments

• Online i Presencial - Se celebra a Madrid
  • 18 octubre 2023
  • 8:30

La Conferència Anual d'Interoperabilitat Semàntica de la Comissió Europea (SEMIC) tindrà lloc a Madrid el 18 d'octubre, afavorida per la Presidència espanyola del Consell Europeu i la Comissió Europea. El tema d'enguany 2023 és "Europa interoperable en l'era de la IA".

El desenvolupament de la IA continua el seu viatge a través d'un territori desconegut, amb noves aplicacions innovadores molt a la vora. La generació actual de tècniques d'aprenentatge automàtic permet automatitzar certes tasques per a fer que les dades siguen semànticament més significatius tant per a humans com per a màquines. Al mateix temps, la semàntica també pot ser un trampolí cap a una IA més precisa i ètica. No obstant açò, invertir en semàntica sempre ha sigut un obstacle a causa del nivell d'intervenció experta i tecnologies de nínxol. La conferència demostrarà com tots dos camps poden aprofitar-se mútuament i poden aplicar-se conjuntament per a fomentar la interoperabilitat del sector públic.

Altres sessions giraran entorn de/entorn dels espais de dades, la governança digital i la garantia de qualitat de les dades, així com els pròxims desafiaments relacionats amb la IA generativa i de propòsit general, la llei com a codi i molts uns altres. A més, es donarà informació sobre l'estat actual de la proposta de la Comissió de l'Acta Europea Interoperable.

L'edició de l'any passat va atraure a més de 1000 professionals de 60 països dins i fora de la Unió Europea. Més de 370 participants dels sectors públic, privat i acadèmic van assistir a la conferència a Brussel·les i quasi 880 espectadors van seguir SEMIC22 en línia.

Enguany novament serà possible seguir la conferència ja siga en el lloc o en línia. Assistir a la conferència en persona a Madrid li donarà l'opció completa de triar entre totes les sèries de sessions paral·leles, visitar una àmplia gamma d'expositors i conéixer i establir contactes amb col·legues interessants.

Els Tallers previs

Previ a la celebració de la SEMIC23 el 18 d'octubre, es realitzaran diversos tallers previs. Cada taller reunirà un màxim de 35 experts sobre la matèria a tractar, organitzant-se el debat a partir d'un panell d'experts destacats

Per a més informació sobre ells, la SEMIC23 posa a disposició este enllaç(Obri en nova finestra)

• EU wide registry of public sector semantic models” workshop: debatre com es pot construir un registre europeu de models semàntics rellevants per al sector públic, a quins desafiaments s'enfronta i quines oportunitats i beneficis aporta.

• Large Language Models in support of Interoperability” workshop: debatre com els models de llenguatge basats en xarxes neurales, d'aprenentatge automàtic o semi-supervisat, poden utilitzar-se per a facilitar la interoperabilitat transfronterera en la UE

• AI in digital-ready policy design and legal drafting” workshop: debatre com la Intel·ligència artificial pot ajudar en el disseny de polítiques públiques i la producció legislativa a partir de recursos semànticament interoperables

El contingut de la SEMIC23

Els temes a tractar publicats en el Programa de la SEMIC23 són:

• Panells amb oradors d'alt perfil sobre IA i interoperabilitat en el sector públic i privat i el món acadèmic;
  • Sessions paral·leles sobre (entre uns altres) IA, dades confiables i qualitatius, llei com a codi, espais de dades d'interconnexió i servicis públics automatitzats;
  • Informació sobre els últims avanços en la proposta de la Comissió sobre la Llei Europea Interoperable;
  • Exposicions amb oportunitats per a conéixer les últimes iniciatives i desenvolupaments en el camp, i per a establir contactes amb una àmplia gamma de parts interessades

Tallers previs a la Conferència el 17 d'octubre(Obri en nova finestra)

Inscripció(Obri en nova finestra)  (Places limitades)

Programa(Obri en nova finestra)