A Interoperabilidade e Interconexión nas Administracións Públicas Catalás

• Opinar
  • Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

26 outubro 2011

A colaboración entre todas as Administracións Públicas catalás, unidas polo obxectivo común de facilitar a Administración Electrónica, consegue grandes resultados

Las administraciones públicas catalanas, tanto el Gobierno de la Generalitat como las Entidades Locales, tienen una larga tradición de colaboración en distintos ámbitos públicos que en la administración electrónica se materializaron ya en el 2001 en el “Pacto para la promoción y el desarrollo de la sociedad de la información en las Administraciones Públicas Catalanas”. Este pacto fue el germen para la puesta en funcionamiento del Consorcio AOC, como un instrumento al servicio de las administraciones catalanas para facilitar y hacer más efectiva la administración electrónica.

El Modelo Catalán de Interoperabilidad (MCI) consiste en la creación de un modelo organizativo, funcional, jurídico y tecnológico común para todas las AAPP catalanas, que permita el intercambio entre ellas de datos, certificados y documentos por medios electrónicos y la mejora de su eficiencia y eficacia al promover la interoperabilidad de sus sistemas de información. El objetivo final es cumplir el requisito de la ley 11/2007 que especifica que los ciudadanos no deben aportar datos o documentos que ya obren en poder de la administración. El MCI debe ser estudiado desde 2 vertientes fundamentales:

1. Os aspectos xurídicos-organizativos materialízanse no Convenio Marco de Interoperabilidade – CMI, asinado en outubro de 2006, ao que poden adherirse calquera Administración Local catalá.
  2. Os aspectos técnicos son resoltos mediante os servizos ofrecidos polas plataformas tecnolóxicas corporativas PICA e VIA OBERTA
  • PICA é a plataforma da Generalitat Catalá que oferta todos os datos e certificados que son xestionados pola Generalitat.
  • VIA OBERTA é a plataforma xestionada desde o Consorcio AOC e que permite a interconexión con todas as entidades locais. Via Oberta á súa vez atópase conectada con PICA e cos sistemas ofrecidos pola Administración Xeral do Estado para a substitución de certificados.

Outra peza crave relacionada co Modelo Catalán de Interoperabilidade é a Extranet das Administracións Públicas Catalás. Dado que a adhesión ao Convenio Marco de Interoperabilidade supón a conexión á Extranet. A EACAT ofrece tres funcionalidades básicas:

Tramitación interadministrativa (ligazón a iniciativa “Extranet das AAPP catalás”) de obrigada utilización entre a Generalitat e as entidades locais.
Servizos de Administración Electrónica ao conxunto das Administracións catalás, como e-NOTUM (notificacións), ES (rexistro electrónico), etc.
Nodo de interoperabilidade entre as diferentes administracións públicas mediante Vía Oberta

Todo este modelo foi posible consolidalo e darlle aínda maior forza e pulo a través da Lei 29/2010 de uso dos medios electrónicos no sector público de Catalunya (LUMESPC) que establece o marco legal do uso destes medios electrónicos polas entidades, entes e organismos que integran o sector público de Catalunya co fin de mellorar a transparencia, a eficacia e a calidade nas relacións entre o sector público e cos cidadáns.

• Servizos electrónicos