Nova versió de l'especificació tècnica de l'Identificador Europeu de Legislació (ELI) a Espanya per incloure la seva aplicació a la normativa local

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 maig 2022

La Comissió Sectorial d'Administració Electrònica (CSAE) ha aprovat la nova versió de l'Especificació Tècnica sobre l'Identificador Europeu de Legislació (ELI) que possibilita la seva aplicació a la normativa local, a més de la normativa estatal i autonòmica que van ser contemplades per la primera versió de l'especificació, en 2018. En la seva elaboració s'ha comptat amb el suport d'experts de les entitats locals i de la FEMP.

L'Identificador Europeu de Legislació ( European Legislation Identifier - ELI) és un estàndard per identificar i descriure la legislació publicada en els diaris i les bases de dades oficials, amb l'objectiu de facilitar l'accés al Dret així com la interoperabilitat i la reutilització de la informació jurídica en l'àmbit de la UE. Es tracta d'un estàndard flexible que cada Estat membre ha d'adaptar a les peculiaritats del seu sistema jurídic.

L'estàndard inclou especificacions tècniques sobre identificadors web (URI) de la informació jurídica (pilar 1), metadades que descriuen aquesta informació (pilar 2) i acords per intercanviar legislació en formats de lectura mecànica (pilar 3).

La Comissió Sectorial d'Administració Electrònica ( CSAE ) ha permès coordinar l'enfocament del seu l'aplicació de l'ELI a la normativa espanyola en tots els seus àmbits -estatal, autonòmic i local- mitjançant un Grup de Treball específic a adaptar-ho a les peculiaritats del sistema jurídic espanyol. El projecte es va dividir en dues fases, la primera aprovada en 2018 en la qual es recollien les directrius comunes per a la seva aplicació a la normativa estatal i autonòmica, i la segona per a la seva aplicació a la normativa local.

Per a la redacció de la nova versió s'ha comptat amb el suport d'experts de les entitats locals i, com parteix integrant de la CSAE, de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies ( FEMP ). La nova versió incorpora les adaptacions tècniques necessàries per aplicar el model d'i URI metadades ja definides per a les normes estatals i autonòmiques, la qual cosa facilitarà la interoperabilitat de la informació legal gestionada per totes les Administracions. Aquesta nova versió de l'Especificació no afecta a les implementacions autonòmiques i estatals ja realitzades o en curs i la seva aplicació per les entitats locals i butlletins provincials ( BOP ) és facultativa.

Al portal d'informació del Projecte ELI(Obre en nova finestra) es pot trobar informació detallada del projecte ELI, juntament amb les últimes novetats.

La nova especificació també està disponible al Centre de Transferència Tecnològica (CTT) com a actiu semàntic del Centre d'Interoperabilitat Semàntica (CISE).

• Centre de Transferència de Tecnologia