accesskey_mod_content

El Govern llança la versió definitiva de “La meva Carpeta Ciutadana” amb la incorporació de diverses novetats suggerides pels usuaris

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 desembre 2022

Finalitza el pilot d'implantació de “La meva Carpeta Ciutadana” amb la publicació d'una versió oficial que atén les primeres demandes ciutadanes.

El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, llança la primera versió oficial de “La meva Carpeta Ciutadana”, que inclou una aplicació mòbil, un lloc web renovat i un assistent virtual. Aquestes eines cerquen simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

El llançament s'ha fet públic en el marc de la Conferència Ministerial d'Economia Digital de l'OCDE, celebrada a Canàries, on aconseguir una Administració Digital eficient i innovadora ha estat un dels principals temes de debat.

En aquest llançament, qualsevol usuari pot consultar de forma àgil i agregada determinats dades personals i cites prèvies gestionats per les Administracions públiques, accedir a les notificacions pendents de l'Administració de l'Estat, de nombroses comunitats autònomes i entitats locals, i informar-se de l'estat dels seus expedients en tramitació.

El lloc web inclou un Assistent Virtual que facilita, mitjançant processament de llenguatge natural, la relació amb l'administració.

Aquest llançament és, d'una banda, la conclusió del programa pilot d'implantació de “La meva Carpeta Ciutadana” desenvolupat durant els últims tres mesos, i, de l'altra, l'inici i consolidació d'una important mesura per a la millora de la prestació dels serveis públics.

L'interès fonamental durant el programa pilot ha estat recaptar l'opinió de diferents actors d'interès, especialment de la pròpia ciutadania, amb l'objectiu d'apropar els seus interessos a les polítiques públiques, proposant millores, noves funcionalitats o integració de les dades de determinades institucions públiques. 

Les dades avalen el gran acolliment de la ciutadania durant aquests mesos: 140.000 persones han instal·lat ja en els seus dispositius mòbils l'aplicació mòbil de “La meva Carpeta Ciutadana”, disponible tant per a dispositius iOS com Android. A més, 490.000 usuaris diferents han utilitzat els diferents canals disponibles: aplicacions mòbils i servei web. I en conjunt durant aquest període s'han realitzat més d'1,7 milions d'accessos a “La meva Carpeta Ciutadana”.

Han estat nombrosos els comentaris rebuts a través dels stores de les diferents plataformes d'aplicacions mòbils. Però las contribucions més valuoses són les 850 rebudes pels canals específics habilitats sobre este tema en el qual s'han indicat sol·licituds de noves funcionalitats, noves dades a subministrar o de major interès, sol·licituds d'incorporació de noves administracions als serveis oferts, etc.

Totes aquestes sol·licituds han estat analitzades considerant factors en de viabilitat i impacte per traçar un full de ruta en funció de la demanda i en col·laboració amb les diferents administracions públiques que hauran d'oferir la informació de partida per ser agregada i compartida a través de La meva Carpeta Ciutadana.

Entre les principals demandes ciutat​anas incloses en la versió oficial, destaca la inclusió de la consulta del muntant econòmic i període en el qual es troben actives de més de 40 prestacions socials com a paternitat, maternitat, ingrés mínim vital, incapacitat temporal, incapacitat permanent, gran invalidesa, jubilació, viduïtat, orfandat, etc. 

A manera de tancament, es llança també un document global de balanç de tot aquest programa pilot.  A més, en un exercici de transparència i al mateix temps de compromís, també es fa pública el primer full de ruta de “La meva Carpeta Ciutadana” per 2023 i 2024 que té en consideració els suggeriments rebuts.

Encara que el programa pilot contemplava que la fase de recollida inicial de suggeriments acabés el 31 d'octubre, finalment es mantindran actius els mecanismes de remissió de suggeriments, per tenir una llera fixa establerta que permeti estar sempre oberts a poder atendre millor la demanda de la ciutadania i mantenir un espai de co-creació conjunt.

Per a la seva evolució futura es pretén seguir una aproximació incremental i de desenvolupament continu amb l'objectiu d'oferir noves versions de “La meva Carpeta Ciutadana” cada 1-2 mesos, incorporant noves funcionalitats o nous organismes, en línia amb l'esperit d'un projecte en constant creixement.

Per tant, el full de ruta, que es mantindrà disponible públicament, serà un document en evolució, que pugui adaptar-se a les noves necessitats sorgides i tenir un fidel reflex dels plans futurs.

En aquest sentit, serà necessari realitzar un esforç col·lectiu amb la participació dels diferents organismes de les administracions públiques, ja que els avanços i progressos d'un servei d'aquestes característiques són i seran fruit de totes les administracions públiques involucrades, sempre amb l'objectiu de millorar la prestació de serveis a tota la nostra ciutadania. 

Serveis disponibles dins de “La meva carpeta ciutadana”

“La meva carpeta ciutadana” inclou com a canals de comunicació una aplicació mòbil, una aplicació web i un assistent conversacional. 

Per accedir, l'usuari haurà d'autenticar-se a través dels mètodes disponibles en el sistema clau, la plataforma comuna d'identificació per als serveis públics: Clavi PIN, Clau Permanent, Certificat Electrònic o DNIe. Si encara no estigués donat de alta, podrà a més realitzar-ho a través de video identificació amb un operador. Pot obtenir més informació sobre este tema i sobre com donar-se de alta al portal informacional de Cl@ve. 

Entrel as funcionalitats i serveis disponibles se encuentran un resumen personal del usuario y un calendario para consultar citas previas o vencimientos de trámites relacionados con DNI, Pasaporte, Permiso de Conducción e ITV.

Així mateix, s'ofereixen diferents serveis per a consulta de dades personals en l'àmbit educatiu (titulacions universitàries i no universitàries, condició de becari o matrícules universitàries); Habitatge (béns immobles i dades del padró); Salut i Assumptes Socials (grau i nivell de discapacitat i accés a la sol·licitud del certificat COVID); Situació personal i familiar (títol de família nombrosa,  inexistència d'antecedents penals o inexistència d'antecedents per delictes de naturalesa sexual,); Treball i Jubilació (accés a la vida laboral; prestacions socials com a paternitat, maternitat, ingrés mínim vital, incapacitat temporal i permanent, viduïtat, orfandat, jubilació, etc.;  demanda d'ocupació i prestacions de desocupació; i serveis equivalents als anteriors per als empleats públics de l'Administració General de l'Estat); i Vehicles i transport (dades del conductor, saldo de punts i dades del vehicle). 

A més, “La meva Carpeta Ciutadana” permet consultar l'estat dels expedients en curs, tant en l'Administració General de l'Estat com en les Comunitats Autònomes ja adherides. Així mateix, permet conèixer les notificacions i comunicacions administratives pendents de recollir que han estat emeses per l'Administració de l'Estat i les nombroses comunitats autònomes, entitats locals i universitats que ofereixen les seves notificacions a través de l'Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú.

Amb aquest llançament, La meva Carpeta Ciutadana avança en la digitalització de la les administracions públiques, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques.

En concret, es tracta de la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques​, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics creant a més al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source. L'objectiu és que la majoria dels serveis públics digitals de l'estat estiguin accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

Document global de balanç(Obre en nova finestra)

Full de ruta(Obre en nova finestra)

  • Centre de Transferència de Tecnologia
  • Infraestructures i serveis comuns