El Gobierno Vasco publica su Plan Estratégico de Gobernanza e Innovación Pública 2020

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 febrer 2018

El Pla Estratègic de Governança i Innovació Pública (PEGIP) 2020 neix com a estratègia transversal del Govern Basc per situar a Euskadi com a regió europea innovadora, també, en matèria de governança pública.

El Pla Estratègic de Governança i Innovació Pública 2020(Obre en nova finestra)  es la herramienta de la que se ha dotado el Gobierno Vasco para posibilitar el cambio de paradigma hacia un nuevo modelo de gobernanza, horizontal y colaborativo, un modelo que, en definitiva, sea capaz de responder a las demandas de una sociedad cada vez más exigente con lo público.

Las instituciones deben contar con la ciudadanía en el diseño de las políticas públicas, que sean eficientes y eficaces en el uso de los recursos; aplicando ideas prácticas y novedosas que generen valor social; con códigos de conducta bien definidos, tanto para cargos públicos como para personal trabajador de la administración; buscando la excelencia; e impulsando la administración electrónica y la atención 24 horas, desde cualquier lugar, gracias al uso de las nuevas tecnologías.

Tant en l'elaboració com en el seu desenvolupament, el PEGIP 2020 promou els valors de transparència, participació i col·laboració, i per això, precisament, ha comptat amb la col·laboració de la resta d'institucions, administracions públiques i ciutadania des de la seva primera fase d'elaboració.

El Govern Basc ha obert els següents canals i xarxes d'atenció i escolta ciutadana:

A més del procés obert en Irekia, a  el llarg dels mesos de novembre i desembre de 2017, es van realitzar diverses sessions participatives amb un doble objectiu:

• Contrastar i validar alguns dels continguts i línies principals recollides en el pla amb agents especialitzats.
  • Identificar les claus per a un desplegament i avaluació del pla participatiu i obert, en coherència amb els principis recollits en el “Llibre Blanco de Democràcia i Participació Ciutadana per a Euskadi”.

En la documentació pujada a aquesta pàgina es presenten els resultats d'aquest procés, que serà el punt de sobre el que treballarem perquè el desplegament i avaluació del PEGIP 2020 serveixin, al seu torn, per continuar avançant en la transformació de la nostra administració i construir, així, un espai de relació amb la societat civil basat en els nous valors de governança: obertura, orientació a resultats, transparència i innovació.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

El  Pla Estratègic de Governança i Innovació Pública 2020(Obre en nova finestra) (PDF)

• Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudis