accesskey_mod_content

O Goberno lanza a versión definitiva de “Mi Carpeta Ciudadana” coa incorporación de varias novidades suxeridas polos usuarios

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

15 decembro 2022

Finaliza o piloto de implantación de “A miña Carpeta Ciudadana” coa publicación dunha versión oficial que atende as primeiras demandas cidadás.

O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Inteligencia Artificial, lanza a primeira versión oficial de “A miña Carpeta Ciudadana”, que inclúe unha aplicación móbil, un sitio web renovado e un asistente virtual. Estas ferramentas buscan simplificar a relación a través de internet e mellorar a interacción entre a administración e a cidadanía de forma accesible, proactiva e personalizada desde calquera dispositivo.

O lanzamento fíxose público no marco da Conferencia Ministerial de Economía Dixital do OCDE, celebrada en Canarias, onde conseguir unha Administración Dixital eficiente e innovadora foi un dos principais temas de debate.

Neste lanzamento, calquera usuario pode consultar de forma áxil e agregada determinados datos persoais e citas previas xestionados polas Administracións públicas, acceder ás notificacións pendentes da Administración do Estado, de numerosas comunidades autónomas e entidades locais, e informarse do estado dos seus expedientes en tramitación.

O sitio web inclúe un Asistente Virtual que facilita, mediante procesamento de linguaxe natural, a relación coa administración.

Este lanzamento é, por unha banda, a conclusión do programa piloto de implantación de “A miña Carpeta Ciudadana” desenvolvido durante o últimos tres meses, e, polo outro, o inicio e consolidación dunha importante medida para a mellora da prestación dos servizos públicos.

O interese fundamental durante o programa piloto foi solicitar a opinión de diferentes actores de interese, especialmente da propia cidadanía, co obxectivo de achegar os seus intereses ás políticas públicas, propondo melloras, novas funcionalidades ou integración dos datos de determinadas institucións públicas. 

Os datos avalan a gran acollida da cidadanía durante estes meses: 140.000 persoas instalaron xa nos seus dispositivos móbiles a aplicación móbil de “A miña Carpeta Ciudadana”, dispoñible tanto para dispositivos iOS como Android. Ademais, 490.000 usuarios diferentes utilizaron as diferentes canles dispoñibles: aplicacións móbiles e servizo web. E en conxunto durante este período realizáronse máis de 1,7 millóns de accesos a “O meu Carpeta Ciudadana”.

Foron numerosos os comentarios recibidos a través dos stores das diferentes plataformas de aplicacións móbiles. Pero las contribucións máis valiosas son as 850 recibidas polas canles específicas habilitados respecto diso no que se indicaron solicitudes de novas funcionalidades, novos datos a fornecer ou de maior interese, solicitudes de incorporación de novas administracións aos servizos ofrecidos, etc.

Todas estas solicitudes foron analizadas considerando factores en de viabilidade e impacto para trazar unha folla de ruta en función da demanda e en colaboración coas diferentes administracións públicas que deberán ofrecer a información de partida para ser agregada e compartida a través da miña Carpeta Ciudadana.

Entre as principais demandas cidade​anas incluídas na versión oficial, destaca a inclusión da consulta do montante económico e período no que se atopan activas de máis de 40 prestacións sociais como paternidade, maternidade, ingreso mínimo vital, incapacidade temporal, incapacidade permanente, gran invalidez, xubilación, viuvez, orfandade, etc. 

A modo de peche, lánzase tamén un documento global de balance de todo este programa piloto.  Ademais, nun exercicio de transparencia e ao mesmo tempo de compromiso, tamén se fai pública a primeira folla de ruta de “Mi Carpeta Ciudadana” para 2023 e 2024 que ten en consideración as suxestións recibidas.

Aínda que o programa piloto contemplaba que a fase de recollida inicial de suxestións terminase o 31 de outubro, finalmente manteranse activos os mecanismos de remisión de suxestións, para ter unha canle fixa establecido que permita estar sempre abertos a poder atender mellor a demanda da cidadanía e manter un espazo de co-creación conxunto.

Para a súa evolución futura preténdese seguir unha aproximación incremental e de desenvolvemento continuo co obxectivo de ofrecer novas versións de “A miña Carpeta Ciudadana” cada 1-2 meses, incorporando novas funcionalidades ou novos organismos, en liña co espírito dun proxecto en constante crecemento.

Por tanto, a folla de ruta, que se manterá dispoñible publicamente, será un documento en evolución, que poida adaptarse ás novas necesidades xurdidas e ter un fiel reflexo dos plans futuros.

Neste sentido, será necesario realizar un esforzo colectivo coa participación dos diferentes organismos das administracións públicas, xa que os avances e progresos dun servizo destas características son e serán froito de todas as administracións públicas involucradas, sempre co obxectivo de mellorar a prestación de servizos a toda a nosa cidadanía. 

Servizos dispoñibles dentro de “O meu cartafol cidadán”

“O meu cartafol cidadán” inclúe como canles de comunicación unha aplicación móbil, unha aplicación web e un asistente conversacional. 

Para acceder, o usuario deberá autentificarse a través dos métodos dispoñibles no sistema crave, a plataforma común de identificación para os servizos públicos: Clave PIN, Clave Permanente, Certificado Electrónico ou DNIe. Se aínda non estivese dado de alta, poderá ademais realizalo a través de vídeo identificación cun operador. Pode obter máis información respecto diso e sobre como darse de alta no portal informacional de Cl@ve.  

Entrel as funcionalidades e servizos dispoñibles se encuentran un resumen personal del usuario y un calendario para consultar citas previas o vencimientos de trámites relacionados con DNI, Pasaporte, Permiso de Conducción e ITV.

Así mesmo, ofrécense diferentes servizos para consulta de datos persoais no ámbito educativo (titulacións universitarias e non universitarias, condición de bolseiro ou matrículas universitarias); Vivenda (bens inmobles e datos do padrón); Saúde e Asuntos Sociais (grao e nivel de discapacidade e acceso á solicitude do certificado COVID); Situación persoal e familiar (título de familia numerosa,  inexistencia de antecedentes penais ou inexistencia de antecedentes por delitos de natureza sexual,); Traballo e Xubilación (acceso á vida laboral; prestacións sociais como paternidade, maternidade, ingreso mínimo vital, incapacidade temporal e permanente, viuvez, orfandade, xubilación, etc.;  demanda de emprego e prestacións de desemprego; e servizos equivalentes aos anteriores para os empregados públicos da Administración Xeral do Estado); e Vehículos e transporte (datos do condutor, saldo de puntos e datos do vehículo). 

Ademais, “O meu Carpeta Ciudadana” permite consultar o estado dos expedientes en curso, tanto na Administración Xeral do Estado como nas Comunidades Autónomas xa adheridas. Así mesmo, permite coñecer as notificacións e comunicacións administrativas pendentes de recoller que foron emitidas pola Administración do Estado e as numerosas comunidades autónomas, entidades locais e universidades que ofrecen as súas notificacións a través do Enderezo electrónico Habilitado Única – DEHú.

Con este lanzamento, O meu Carpeta Ciudadana avanza na dixitalización da as administracións públicas, no marco do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, a axenda España Digital e o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas.

En concreto, trátase da primeira aplicación móbil dentro da media App Factory do Plan de Dixitalización das Administracións Públicas​, cuxo obxectivo é potenciar o desenvolvemento de servizos móbiles de calidade para os principais servizos públicos creando ademais ao redor da Administración unha comunidade de desenvolvedores open source. O obxectivo é que a maioría dos servizos públicos dixitais do estado estean accesibles a través do móbil a finais de 2025.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Documento global de balance(Abre en nova xanela)

Folla de ruta(Abre en nova xanela)

  • Centro de Transferencia de Tecnoloxía
  • Infraestruturas e servizos comúns