L'Ajuntament de Barcelona publica la solució Decidim en el CTT

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 febrer 2018

Decidim es una infraestructura digital para la democracia participativa basada en software libre (Ruby on Rails), que facilita la creación de portales de participación ciudadana en Barcelona.

El objetivo del proyecto es implementar, diseñar, desarrollar, probar y promover una plataforma online open source (bajo licencia AGPL v 3.0) para promover la participación de los ciudadanos de Barcelona en procesos legislativos y políticos mediante procedimientos de participación y voto electrónico los cuales permiten compartir información, crear comunidades para expresar opiniones y votar a iniciativas en las que se implica el ayuntamiento en el que viven.

En Decidim(Obre en nova finestra) , les persones usuàries de la plataforma (participants) interactuen a través dels mecanismes de participació anomenats components que ofereixen funcionalitats específiques per a diferents espais de participació. És a dir, els espais de participació com les Iniciatives, les Assemblees, els Processos o les Consultes disposen de components que es combinen com a mecanismes de participació. Entre els components més destacats estan els encontres presencials, les enquestes, les propostes, les votacions, el seguiment de resultats i els comentaris.

Més informació en solució Decidim  del CTT.

• Centre de Transferència de Tecnologia
  • Ciutadà