"/>

Eap - berrerabiltzeko atazei buruzko informazioa pertsona fisikoak: Irismena Datuak babesteko espainiako agentziaren interpretazio-irizpideak
accesskey _ mod _ content

Berriz erabiltzeko atazei buruzko informazioa pertsona fisikoak: Irismena Datuak babesteko espainiako agentziaren interpretazio-irizpideak

  • Entzun
  • Inprimatu Pdfa
  • Partekatu

10 otsaila 2017

Hauxe da, zalantzarik gabe, zailtasun nagusietako bat da, eta sortzen diren juridikoak eman nahi denean, informazioa eskuratzeko, erakunde publikoen eskutik; izan ere, informazioa lotuta egon ohi da maiztasun nortasuna pertsona fisikoei dagokienez.

Datuak babesteko espainiako agentziak bere egin dituen ondorioen funtsezko eskubide hori testuinguruan orientabideak ekimenak eta proiektuak sektore publikoaren informazioa berrerabiltzeari baten aurrean gaude; izan ere, benetako bidegurutzean. eman nahi zaizkie, informazio-sarbide eskua erakunde publiko baina, aldi berean, litekeena da informazio guzti pertsona fisikoak, izan ere, arautegi dagoeneko jasota. ondorengo administrazio espediente eragiten dieten prozeduren izapideen interesatu gisa identifikatzeko ezinbestekoa da, edo berezko xedeak betetzeko administrazio publikoetan.

Oro har 6. artikulua. 15/1999 lege organikoa, abenduaren 13koa, datu pertsonalak babesteko (Ireki leiho berrian) identifikatutako edo identifika daitezkeen pertsona fisikoei buruzko informazioa dela-eta, aldez aurretik tratatutako bakarrik baimen informatua edo, bestela, legezko gaikuntza dagoenean. Hain zuzen ere, sarbide arautzen dituen legedia eta berriro erabiltzea sektore publikoaren esku dagoen informazio aurrerapen handia egin da horri dagokionez, datu pertsonalak izateak ez dakar berez eta besterik ez behin betiko traba bat berrerabiltzea (Ireki leiho berrian) . Edo, eta lan-taldearen 29. artikulua, datuak babesteari buruzko ez-merkatuaren garapenari oztopo bat izan daiteke, bidezko arrazoirik gabe berrerabiltzea europako eremuan, aipatu bezala bere 2013/06 Irizpena (Ireki leiho berrian) .

Premisa horietatik abiatuta, DATUAK BABESTEKO ESPAINIAKO AGENTZIA (AEPD) finkatu nahi estatuan irizpide orokorrak bateragarriak egiteko datu pertsonalen babesa, berriz, informazio lotuta daude. nolanahi ere, kontuan eduki behar da, baina ez lotarazlea izango da, interpretazio besterik ez dira arau juridikoak, adiera hertsian, berriz, ez da irizpide horiek, berez, baina ezta babesean finkatzen horrek ahalmena duten erakundeko jarraibideak ematea artikuluan xedatutakoaren arabera 37.1.c) 15/1999 lege organiko horren (Ireki leiho berrian) .

Hala ere, oso litekeena da agentzia oinarritzen zen orientazioetan eman du baldin eta egikaritzen dituzte beren eskumenak behar izanez gero, bereziki, zehapen-prozedura bat irekiko da ezagutzea zein garrantzitsua den, eta, horregatik, zehatz-mehatz adierazi nahi da haien irismena.

Lehenik eta behin, kontuan izan behar da agentziak onartzen duenez, ezin da eragotzi informazioa berrerabiltzeari buruzko soilik lotuta duen pertsona fisikoa bada, horrek ondorioa kontrakoa izango litzateke haztatu beharra zein ondasun juridiko bi egon behar du hori, eskakizun 3.4 artikulua 37/2007 legea, azaroaren 16koa, sektore publikoaren informazioa berrerabiltzeari buruzkoa (Ireki leiho berrian) . Non eta, adierazi du gisa agindu berean, bidezko da, bere titularraren disoziazio buruzko datuak, kontuan izan beharreko behartuko gintuzke orientazio espezifikoak Agentzia berak argitaratu anonimización-prozedurei buruzkoa (Ireki leiho berrian) .

Bigarrenik, agentziak bereizketa bat ezartzen du garrantzi handiko araberakoa da lortu nahi den informazioa berrerabiltzeko, horretarako bereizten diren bi modalitate horiek abiatuta buruzko legeria orokorrean gardentasuna: hau da, alde batetik, publikotasun aktiboko izenekoak, erakunde publiko bera da duen eskaririk gabe, derrigor, argibideak zabaltzeko edo gabe egitea erabakiko du, legezko obligazioren bat eta, bestetik, baldin badago informazioa eskuratzeko eskaera formal bat esku duen legez, behartutako subjektuak. Bada, teleoperadoreak bat Agentzia bere iritziz, sarbide-modalitatea erabakigarria izan daiteke uste aukerei dagokienez, hauek barne hartzen dituen informazio berrerabili behar dituzte: datu pertsonalak

  • Informazioa denean erabilgarri bidez publikotasun aktiboa (egoitza elektronikoa, web-orria, gardentasunari buruzko atariak …) hasiera batean, berrerabiltzeko, nahiz eta malda litzateke esker, eguneratuak tratamendu horrek bat litzateke aztertu eta gero helburua arteko bateragarritasun-laguntza emateko arrazoi den hedapena eta oinarrizko eskubidearen bermea. Beste era batera esanda, gerta daiteke nahi zaion erabilerarako argitaratutako informazioa eman ez bada arrazoiarekin argitalpenaren arabera laguntza emateko arrazoi den baldin eta beharrezkoa izango litzateke anonimización.
  • Aitzitik, informazioa baliatuta sartuz gero, sarbide-eskubideaz baliatzearen ondorioz, uste du ezen, lehen aipatutako bateragarritasun-epaiketa Agentzia haratago, kontuan izan beharko luke justifikatzen duen arrazoia ere erabil daiteke sarbidea berriz erabiltzeko garamatza. Planteamendu hori onartu egin zuen ondorioz, ote daitekeen, dauden datu lotuta baina titularra, aldiz, ez beste batzuk egotea, sarbidea eta helburuak norberarendako erabiltzea, horretarako kontuan, bereziki, berrerabiltzeko, merkataritza xedeekin. Hala, bada, muga handi bat dela kontuan hartzen badugu: administrazio publikoen kasuan informazioa tratatu egiten da horren guztiaren ondorioz, lotutako helburuak, eta interes orokorra eta, oro har, ez da erraza izaten. Hala, bada, nekez egin liteke, baimenik gabe, onartu behar da, baita eremu publikoa egiteko erabiliko beste edozein helburutarako; izan ere, kasu honetan berariaz aurreikusten dituen murriztapenak aplikatuko dira datuak babesteari buruzko araudia.

Beraz, soil-soilari lícitamente eduki-atazei buruzko informazioa identifikatutako edo identifika daitezkeen pertsona fisikoen ez dela eta, oro har, handirik gabe berrerabili behar dira kontuan. Azken batean, azaldutako irizpideak betetzen ez bada, aurrekontu horiek eta irizpideen arabera Datuak babesteko espainiako agentzia, alternatiba bakarra anonimización onargarria izango litzateke, hau da, bere titularraren datuak desvincularlos bertikaletik azken batean, ez diren murrizketak datu pertsonalen babesaren gaineko bada, soinu-eskakizunen arabera egiten da. berak sortzen ez duen pertsona fisikoa har daitezke identifikatu informazioan aipagai den.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

  • Herritarrak
  • Gobernu irekia, txostenak eta ikerketa
  • Segurtasuna