accesskey_mod_content

Ja està disponible per a la seva consulta l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Digital per a Espanya

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 setembre 2015

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme va presentar l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Digital per a Espanya.

Aquest informe realitza balanç sobre les actuacions realitzades en els últims anys en l'àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

Va començar la legislatura amb una de les majors crisis econòmiques de la història d'Espanya. En l'àmbit digital Espanya es trobava per darrere de la mitjana europea en pràcticament tots els indicadors que la Unió Europea utilitza per mesurar el desenvolupament digital dels Estats.

En 2013 es va aprovar l'Agenda Digital per a Espanya, marcant el full de ruta d'una nova política digital. Durant la legislatura, i malgrat un escenari macroeconòmic negatiu, Espanya ha aconseguit millorar el nivell de desenvolupament de la seva economia i de la seva societat digital, a un ritme superior al de la mitjana de la Unió Europea, la qual cosa l'ha situat en el grup de països - al costat de Regne Unit, Alemanya i França, entre uns altres - de rendiment mitjà en la classificació que realitza la Comissió Europea en l'Índex de l'Economia i Societat Digital.

Així, durant la legislatura, l'evolució dels indicadors més rellevants ha estat el següent.

En relació amb la connectivitat s'ha aconseguit l'objectiu d'universalitzar la cobertura de banda ampla bàsica, que ha passat del 96,4% al 100% de la població.

La cobertura de banda ampla de més de 30 Mbps ha passat del 53% al 65% de la població i la de banda ampla ultrarrápida superior a 100 Mbps ja ha aconseguit al 61% de la població, superant el 50% establert com a objectiu per a l'any 2015.

En relació amb l'ús d'Internet i inclusió digital el 71% de la població, gairebé tres de cada quatre ciutadans, usa amb freqüència Internet, enfront del 61,8% que ho feia a l'inici de la legislatura.

S'ha incrementat en més de 13 punts el percentatge de població més desfavorida que usa Internet, sent ja actualment el 58% d'aquesta població la que utilitza amb freqüència Internet, la qual cosa constitueix una dada molt positiva.

S'ha reduït el percentatge de la població que mai ha usat Internet del 29,2% a l'inici de la legislatura al 21% en 2014.

En relació amb l'ús de l'administració electrònica, en 2014, gairebé la meitat de la població espanyola (el 49%) ja usava l'administració electrònica, superant a la mitjana de la Unió Europea, que era del 46,7%. En aquest àmbit, Espanya ha donat la volta a la situació de l'inici de Legislatura, en el qual 41% de la població de la Unió Europea usava l'administració electrònica enfront del 39,1% de la població espanyola.

També ha experimentat una evolució molt positiva el percentatge de ciutadans que envien els seus formularis emplenats a les administracions públiques usant Internet, incrementant-se 11 punts des de l'inici de legislatura, i complint amb l'objectiu establert per 2015. En 2014 ja ho enviaven el 29% de la població enfront del 17,6% que ho feia en 2011, creixement notablement superior al de la Unió Europea.

En relació amb el comerç electrònic i l'ús de les TIC per la PIME augmenta el percentatge de població que realitza compres on-line al 37% i a major ritme que en la Unió Europea, encara que encara està per sota d'aquesta (50,2%) i sense aconseguir els objectius perseguits.

Augmenta el percentatge de població que realitza compra transfronterera més que en la Unió Europea aconseguint a aquesta en 2014, encara que lluny del 50% establert com a objectiu per la Unió Europea.

La PIME espanyola augmenta el seu avantatge en relació amb la Unió Europea respecte a les compres on-line. En 2014 ja són el 24% de les PIME espanyoles les que realitzen compres on-line, enfront del 19,7% que ho feien en 2011 i per sobre del 22% de la PIME europea que ho fa en 2014. S'escurcen així les distàncies amb l'objectiu del 33% que va establir la Unió Europea per a l'any 2015.

És de destacar l'excel·lent comportament que ha exhibit la PIME espanyola a l'hora d'incrementar la seva presència en Internet durant aquesta legislatura per realitzar vendes on-line, que ha passat del 10,7% en 2011 (inferior a la mitjana de la UE) al 17% en 2014 (superior a la mitjana de la UE). L'objectiu per 2015 és del 33%.

Pot consultar i descarregar l'informe complet en la secció sobre l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Agenda Digital per a Espanya(Obre en nova finestra)  del portal web de l'agenda digital per a Espanya.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)