accesskey_mod_content

La Junta de Castella i Lleó amplia i millora el Registre de Factures per facilitar el control intern, reduir tràmits i informar més als proveïdors.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

28 octubre 2014

El Consejo de Gobierno ha aprobado un decreto que mejora el Registro de Documentos a Pagar de la Junta, que se amplía con la creación del nuevo Registro Contable de Facturas.

Amb això s'aconsegueix un triple objectiu: d'una banda, dotar d'un mecanisme més eficaç al control intern; per un altre, reduir tràmits administratius i, finalment, incrementar la transparència, ja que els proveïdors de l'Executiu autonòmic podran consultar la informació sobre l'estat dels seus expedients quan ho desitgin.

La Junta de Castella i Lleó va gestionar 541.992 factures de proveïdors de béns o serveis en 2013, de les quals per primera vegada 3.540 es van presentar telemàticament a través de la Plataforma de Facturació Electrònica, que va començar a funcionar en el segon trimestre de l'any.

Con la aprobación del decreto de hoy este ‘almacén’ se complementa con el Registro Contable de Facturas, donde se anotarán a partir de ahora las que tengan un importe superior a 5.000 euros.

Aquest canvi operatiu, que compleix amb l'establert en la normativa bàsica estatal, suposa un avantatge per a la disminució de la tramitació administrativa, ja que el procediment intern passa a estar dirigit en la seva integritat per la Intervenció de la Comunitat, i s'estableix com a punt general d'entrada la Plataforma de Facturació Electrònica de la Conselleria d'Hisenda.

La principal funcionalidad del nuevo sistema es que permite canalizar toda la información sobre las facturas presentadas por los proveedores en los registros administrativos, con independencia del soporte que hayan utilizado para ello. En la práctica, esto supone que podrán consultar de inmediato su estado de tramitación cuando las hayan remitido electrónicamente. En el caso de que las hayan entregado en papel, podrán conocer los mismos datos con sólo formular una solicitud.

El període mitjà de pagament se situa en 28,97 dies al setembre.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Empresa
  • Serveis electrònics

0 Comentaris

No hi ha comentaris