accesskey_mod_content

Informe sobre el desenvolupament de l'administració electrònica en l'Administració General de l'Estat

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

19 maig 2014

El Consell de Ministres ha rebut un informe del ministre d'Hisenda i Administracions Públiques sobre l'administració electrònica en l'Administració General de l'Estat, que reflecteix el seu desenvolupament significatiu en els últims anys.
 

16 de maig de 2014.- El Consell de Ministres ha rebut un informe del ministre d'Hisenda i Administracions Públiques ha presentat un informe al Consell de Ministres sobre l'administració electrònica en l'Administració General de l'Estat, que reflecteix el seu desenvolupament significatiu en els últims anys, a través d'aspectes normatius, i la creació, actualització i ús de serveis públics accessibles telemàticament per ciutadans i empreses, com demostra la privilegiada situació que Espanya té a Europa i els diferents premis i condecoracions nacionals i internacionals obtinguts.

Els estalvis aconseguits per ciutadans i empreses durant els anys 2012 i 2013 per l'ús de l'administració electrònica ascendeixen a un total de 3.149.593.438 euros, que es detallen en la següent taula:

L'informe destaca també els avantatges de l'administració electrònica:

  • Administració oberta: disponible vint-i-quatre hores al dia, set dies a la setmana, 365 dies a l'any.
  • Administració accessible: de portes obertes, permet el seu ús des de qualsevol lloc; domicili, oficina, hotel, lloc de vacances, etcètera.
  • Administración eficaz: Alcanza a los 8.117 municipios, rompe la brecha digital que separa centro y periferia, y abre las puertas a la Unión Europea.
  • Administració ràpida: les gestions electròniques que trigaven quinze dies a arribar a la seva destinació, ara es fan en amb prou feines uns segons.
  • Administración eficiente: Una notificación postal cuesta 2,55 euros y una notificación electrónica, 0,03 euros. El ahorro es 2,52 euros en cada una.
  • Administració neta i ecològica: al no emprar papers ni emmagatzemar-los.
  • Administració segura/segura: compleix amb l'esquema Nacional de Seguretat, certificat pel Centre Criptològic Nacional (CCN)

Más de 2.500 trámites y servicios telemáticos están hoy a disposición de ciudadanos y empresas, más del 95 por 100 del total. Asimismo, más de cuarenta millones de ciudadanos disponen de certificado electrónico, en su mayoría emitidos por prestadores de servicios de certificación públicos: DNI-e y Fábrica nacional de Moneda y Timbre-Real Casa de la Moneda.

Qualsevol ciutadà pot realitzar avui tràmits o gestions administratives per Internet, de forma segura/segura, ràpida i sense necessitat de desplaçaments, generant importants estalvis:

  • Una gestió electrònica costa cinc euros, mentre un tràmit ordinari, incloent desplaçaments, temps, gestions, etcètera costa vuitanta euros. L'estalvi en cada tràmit telemàtic és de 75 euros.
  • L'any 2013 els tràmits iniciats telemàticament per ciutadans i empreses amb l'Administració General de l'Estat van ser 370.415.613, més d'un 70 per 100 del total de les tramitacions.

S'estima que l'estalvi mínim en 2013, pel fet d'utilitzar els serveis d'administració electrònica, supera els setze mil milions d'euros.

ACTUACIONS DESTACADES

Secretària d'Estat d'Administracions Públiques

  • Reducció de càrregues administratives: En 2013 es van revisar 132 normatives i en aquest capítol els estalvis per a ciutadans i empreses van ser d'1.854 milions i 2.246 milions en 2013.
  • Plataforma de intermediación de datos, que trata de evitar la solicitud a los ciudadanos de la documentación que ya tiene la Administración en su poder, así como la reiteración de solicitudes de documentación: los ahorros por su uso por ciudadanos y empresas se estimaron en 125 millones en 2012 y en 152 millones en 2013.
  • Plataforma de signatura electrònica @signatura, per validar automàticament signatures i dates electròniques: s'han registrat entre 2012 i 2013 més de 212 milions de validacions. Ja estan adscrits sis-cents organismes de totes les Administracions.
  • Notificacions administratives electròniques, canviant les clàssiques notificacions postals: han arribat a 850.000 per mes.
  • Interconnexió de registres de totes les Administracions Públiques.
  •  Punt general d'entrada de factures electròniques (FACe).
  •  Punt d'accés general de l'Administració General de l'Estat; unificació de telèfons d'atenció al públic.
  • Emprèn en 3, per crear una empresa en tres dies.
  • Sistema d'informació de la Llei de Transparència.
  • Sistema electrònic per a la unitat de mercat, amb intercanvi d'informació entre Administracions Públiques.
  • Sistema de gestió centralitzat de recursos humans.
  • Sara, xarxa telemàtica i segura/segura compartida i única per a totes les Administracions Públiques.

Altres organismes del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques

  • Certificats electrònics de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, dins de les actuacions CORA, per a la prestació de serveis de certificació en tota l'AGE; certificats cadastrals electrònics; comunicacions de notaris i registradors que supleixen l'obligació de declarar del ciutadà, i realització gratuïta d'informació del cadastre

Agència Estatal d'Administració Tributària

  • En IRPF s'ha passat de vint-i-un mil contribuents que van declarar per internet en 1998 a més de dotze milions en 2012; el PIN24H, un sistema d'identificació i autenticació de la signatura electrònica, que podrà ser usat per les persones físiques per relacionar-se electrònicament i ja hi ha quatre-cents mil contribuents registrats; també, la presentació electrònica obligatòria per a empreses i professionals, sistemes telemàtics implantats, com la notificació electrònica obligatòria, la col·laboració social o el registre d'apoderaments.

Millores de la gestió de les TIC en l'Administració General de l'Estat

  • Ministeri de Presidència. La racionalització de la gestió de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) per impulsar una millora de la productivitat i eficiència en els serveis públics és un dels objectius estratègics de CORA: Estalvis per centralitzar contractes, 3,5 milions d'euros per la planificació i centralització de la compra de PCs en tota l'Administració, la qual cosa representa un 28 per 100 de descompte sobre la gestió autònoma dels expedients; 13,5 milions d'euros per l'allargament de la vida útil dels PCs, i 3,4 milions d'euros d'estalvi per la compra centralitzada en l'actuació del principal sistema operatiu de l'Administració General de l'Estat.
  • Xarxa única de comunicacions. Quant a la centralització de la contractació de les telecomunicacions de l'Administració General de l'Estat, en una primera fase s'unificaran més de dos-cents contractes de dotze ministeris i cinquanta-un organismes, unificació que entrarà en vigor l'1 de gener de 2015, amb un pressupost de licitació de 280 milions d'euros, calculat amb metodologia de base zero.
  • Sistema únic d'identitat electrònica, per unificar sistemes d'identificació i signatura mitjançant claus concertades en una única plataforma

Ministeri d'Educació, Cultura i Esport

  • La gestió de les beques del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport és un procediment totalment electrònic (zero paper). En 2013 es van atendre 1,1 milions de sol·licituds, més de set milions d'intercanvis de dades entre administracions públiques i vuit-centes mil resolucions comunicades en seu electrònica, la qual cosa ha suposat un estalvi directe de 2,4 milions d'euros.

Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme

  • Tota la tramitació del Ministeri, fonamentalment la relativa a ajudes subvencionis i procediments relacionats són la gestió energètica i de telecomunicacions, es realitza de forma exclusivament electrònica, amb una gestió anual d'unes dues-centes mil notificacions i comunicacions.

Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social

  • Se han emitido más de quince millones de informes de vida laboral y trece millones de tramitaciones en la cita previa de los servicios centrales.
  • Portal Únic d'Ocupació: En avançada elaboració, permetrà polítiques actives d'ocupació i una major unificant les accions d'Administració General de l'Estat i de les Comunitats Autònomes. Portal de Mobilitat Exterior: facilita suport i orientació a la cerca d'ocupació i a l'emprenedoria en altres països.
  • Nuevo marco para la relación del ciudadano con la Seguridad Social, que llevará a minimizar la necesidad de que el ciudadano acuda a las oficinas de la Seguridad Social.
  • Cret@: projecte de la Tresoreria de Seguretat Social, que permetrà un seguiment de la gestió de cotitzacions i prestacions.
  • Garantia Juvenil: s'engegarà d'un sistema de gestió de l'aplicació a Espanya de l'estratègia europea per a joves sense ocupació.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) :

Referència del Consell de Ministres(Obre en nova finestra)

Descàrrega de l'Informe complet sobre el desenvolupament de l'administració electrònica en l'Administració General de l'Estat(Obre en nova finestra)

Descàrrega de l'Annex I a l'informe sobre el desenvolupament de l'administració electrònica en l'Administració General de l'Estat  (Obre en nova finestra)