accesskey_mod_content

Informe sobre l'avanç de l'administració electrònica en l'administració general de l'estat - juny 2013

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 gener 2014

Ja es troba disponible per a la seva consulta pública l'Informe rebut pel Consell de Ministres en la seva reunió del 10 de Gener de 2014.

El Consell de Ministres en la seva reunió del 10 de Gener de 2014 ha aprovat l'ACORD ACORD pel qual es pren coneixement de l'Informe sobre el grau d'avanç de l'Administració Electrònica en l'Administració General de l'Estat(Obre en nova finestra) , a juny de 2013. En aquest informe és de ressaltar que:

  • Tres de cada quatre procediments administratius s'inicien per via electrònica.
  • El Pla de Millora de l'Administració i del Servei Públic representa un estalvi per a ciutadans i empreses de 2.785 milions d'euros a l'any.
  • La reducció de càrregues administratives ha permès un estalvi de 19.000 milions d'euros a les empreses en cinc anys. 

No es reflecteixen les conclusions de la Comissió de Reforma de les Administracions Públiques (CORA), que entraran en l'informe que s'elabori el proper any.
L'any 2012, el Govern va engegar el Pla de Millora de l'Administració i del Servei Públic 2012-2015 (Pla de Millora)(Obre en nova finestra) , amb l'objectiu de contribuir a la recuperació econòmica del país, amb tres estratègies: Racionaliz@, per establir un nou model de gestió pública en l'AGE; Simplific@, per crear serveis públics eficients i eficaços dissenyats entorn de/entorn de les necessitats de ciutadans i empreses; i Compart@, per racionalitzar les competències interadministratives dins d'un marc renovat de col·laboració i coresponsabilitat.

L'avaluació, a la fi del 2012, del grau de compliment de les mesures del Pla conclou que un 65 per 100 estan ja finalitzades i la resta es troben en fase de desenvolupament. L'estalvi benvolgut generat en 2012 ha estat de 2.785.000.000 euros per a ciutadans i empreses, hagut de, principalment, a la reducció de càrregues administratives dels procediments i serveis públics accessibles per mitjans electrònics, i de 69.706.000 euros per a les Administracions Públiques, en funció del grau de racionalització i compartició de serveis.

Existeixen a la disposició dels ciutadans un total de 2.900 procediments i serveis per via electrònica.

El volum total de tramitacions amb l'Administració General de l'Estat en 2012, ha estat de 465.349.764, de les quals de forma electrònica van ser iniciades 345.595.767, la qual cosa suposa gairebé un 75 per 100 del total.

España és líder en disponibilitat de serveis en línia, amb un 98 per 100 enfront del 74 per 100 de la Unió Europea i, quant a la seva usabilitat, està per sobre de la mitjana europea. En l'indicador de "eGovernment" de Nacions Unides sobre la capacitat i voluntat d'utilitzar l'Administració Electrònica, España es troba en el lloc 23.

És de destacar el Premi de l'ONU en 2012 al Servei Públic a l'Administració espanyola  en el desenvolupament de l'Administració Electrònica, en la categoria "Millorant la prestació dels serveis públics", i el Premi de la Unió Europea en 2013 al portal datos.gob.es, com a portal de reutilització de la informació del sector públic.

Els serveis d'Administració Electrònica creats fan ús d'una estructura horitzontal, infraestructures i serveis comuns com la Xarxa Sara , una xarxa de comunicacions que uneix a totes les Administracions Públiques; @signatura , la plataforma de validació de certificats i signatures electròniques; o Emprende en 3 , per a la creació d'una empresa en tres dies. També fan ús d'estructures sectorials relacionades amb la pròpia funcionalitat dels serveis públics.

L'Administració Electrònica s'aplica també a potenciar actuacions administratives internes com per exemple la simplificació i reducció de càrregues dels procediments administratius. En aquest sentit el Programa de Millora de la Reglamentació i Reducció de Càrregues Administratives que ha finalitzat en 2012 (des de 2007) ha significat un estalvi per a les empreses de més de 19.000 milions d'euros.

Consulta i descàrrega de l'Informe sobre l'Avanç de l'Administració Electrònica en l'Administració General de l'Estat - Juny 2013

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica