"/>

Eap - sustatzeko. proiektuaren bidez datuak irekiak mugikortasun iraunkorraren legea
accesskey _ mod _ content

Sustatzeko. proiektuaren bidez datuak irekiak mugikortasun iraunkorraren legea

apirilak 16 2024

Sustapena bultzatuko arauaren datuak irekiak, azpiegitura-kudeatzaile administrazio eta eragile publiko eta pribatuak.

Ministro kontseiluak onartu du aurten otsailean Lege-proiektua (PL) mugikortasun iraunkorrerako (Ireki leiho berrian) garraio-sistema digitala eta berritzailea aldeko apustua egingo da; eta mugikortasun-datu irekiak izango dira.

Eta, gainera, arauak eta irtenbide berritzaileak lortzen ditugu, hala nola garraio eskariaren, partekatutako autoen erabilera edo aldi baterako, sustapena bultzatuko diren datu irekiak administrazio-kudeatzaileak, azpiegitura eta eragile publiko eta pribatuak. Hori guztia, iii. kapituluan zehaztu v. izenburua “ Lege-proiektua egundoko irabaziak ekarriko herritarrak, adibidez, mugikortasun berri, eta horrek Europako Ituna Berdea ”.

Lege-Proiektu Honen ildotik Europako Estrategia, datuak (Ireki leiho berrian) bere helburuak bat sortzea datu-merkatu bakarra (Ireki leiho berrian) lehiakortasun globalak eta bermatuko duen subiranotasun europako datuak sortzearen bidez europako datu-espazio komunak (Ireki leiho berrian) bederatzi sektore estrategikoak. Zehazki, sortzea aurreikusi da eta garapena europako esparru komun mugikortasunari buruzko datuak kokatzeko europako batasuna-sistema baten garapena, garraio adimenduneko barne, eta beste garraio-mota. Ildo horretan, automobilen konektatuta dauden eta europako batzordeak aurkeztu zuen Mugikortasun iraunkorreko Estrategia eta azkarra. (Ireki leiho berrian) ardogintza dibulgatzen aritzen da ekintza bat eta berrikuntza, datuak eta adimen artifizialeko. mugikortasun Ekimenari jarraituz, europako, espainiako hori merkaturatu du Mugikortasun iraunkorraren legea proiektua (Ireki leiho berrian)

Post honetan aztertzen dira datuen erabilera irekiak sektoreari eskaintzen dituen abantaila markatzen dituzten obligazioak, PL eta eragingo baitiete garapenok hurrengo urratsak ditu datuak, eta eratzeko datu-espazioa Mugikortasun integratua.

Erabileraren abantailak mugikortasun iraunkorrari buruzko datu irekiak

Garraio eta mugikortasun jasangarriaren Ministerioak sortu web atala lege , identifikatzen duen onura batzuk hauek dira: sartzeko eta horiek erabiltzeko garraioari eta mugikortasunari buruzko datu irekiak enpresa-sareari bai eman dezakete, administrazio publikoen eta oro har, herritar guztiei, oro har:

  • Laguntzea aplikazioen garapena herritarrei aukera emango dieten buruzko erabakiak hartzea ditu bere bidaiak eta garatu bitartean.
  • Zerbitzuak emateko baldintzak hobetzea eta esperientzia bidaia garaian.
  • Pizgarriak ematea. ikerketa, garapen eta negozio berriak sortzea sortutako datuetan oinarrituta, garraioaren eta mugikortasunaren ekosisteman.
  • Herri-administrazioek aukera handiagoa izan dezaten, garraio eta mugikortasun-sistemaren ezagutza hobetzea politika publikoen definizioa eta sistemaren kudeaketa.
  • Datu horiek erabiltzea bultzatu nahi du, beste helburu batzuetarako sor daitezkeen interes publikoko.

Erabileraren abantailak mugikortasun iraunkorrari buruzko datu irekiak

Sarbidea ziurtatzea mugikortasun-datu irekiak

Behar bezala egiteko eta datuak eskaintzen dituzten abantaila guztiak; hortaz, Lege-proiektua (Ireki leiho berrian) zehazten duen estrategia bat bermatzen du datu irekien garraioaren eremuan eta mugikortasuna. Estrategia horrek eragiten dio:

  • garraio enpresen azpiegitura-kudeatzaile bultzatu behar dute, digitalizazioa eta datuak ematea, ezaugarriak eta funtzionaltasun espezifikoen zati garrantzitsua osatzen zuten.
  • administrazio eta erakunde publikoen behartuta zeuden dagoeneko irekiko dutela bermatu zure datuak diseinua, baita oinarri berrerabili dagoeneko existitzen da.

Laburbilduz, berrerabiltzeko jarraibideak definitzen dagoeneko errespetatzen 37/2007 legea, eta, gainera, sektorerako publikoa arautu beharra jasotzen da informazio hori jasotzeko, eta erabiltzeko era datu horiek, hau da, hirugarren sektoreko enpresak.

Datu-espazio mugikortasun-Integratua

Europako Estrategia bat datorren datu mencionábamos post, hasieran hizkuntza eskakizuna sortu behar da zehazten Datu-espazio Mugikortasun integratua (EDIM) (Ireki leiho berrian) zuzendari handiaren agindupean Garraio eta mugikortasun jasangarria (Ireki leiho berrian) nagusiarekin koordinatuta, Secretaría de Estado de digitalizazioa eta Adimen Artifiziala (Ireki leiho berrian) . EDIM datu partekatu egingo dituzte beren aipatutakoez garraio-enpresak, kudeatzaileek, azpiegituren eta administrazioek jartzeak aukera guztien erabakiak hartzeko, bai irakatsi beharrekoa planifikatzean, berriak egitea, azpiegitura eta zerbitzu berriak martxan jartzea.

Lege-proiektuak definitzen ezaugarri batzuk Datu-espazio mugikortasun-Integratua egitura modularra gisa, modu sistematikoan informazio-kontsultatarako eremuak hiri-mugikortasunaren arloa, hirietan eta, metropoli pertsonen nahiz merkantzien.

Zehazki, EDIM 14. artikuluaren arabera, datuak, euskarri digitalean, n, “ doan, inolako bereizkeriarik egin gabe eta eguneratua ”:

  • Eskaintza eta eskaria, garraiobideen garraioa eta mugikortasuna, zerbitzuei buruzko informazioa garraio publikoa eta mugikortasun-zerbitzuak administrazioen eskumena
  • Finantza-egoera eta kostuak zerbitzuen guztiak garraio publikoaren moduak, garraio-azpiegituren inbertsioak, azpiegituren inbentarioak eta garraio-terminalak, baldintzak eta irisgarritasun-maila.
  • Beste datu batzuk ebazten den konferentzia sektorialaren batean.

Datu-mota identifikatzen dira horren adibide erantzukizunari buruzko informazioa zure horniduraren, formatua, eguneratze-maiztasuna eta beste ezaugarri batzuk.

Esaten duen bezala PL, datuen eta informazioaren-k kudeatutako EDIM bat eskuratuko ikuspegi integratua, kudeaketa lana erraztea, aztertzeko eta mugikortasun diseinua hobetuz, irtenbide jasangarriak eta eraginkorrak dira, eta gardentasuna politika publikoen diseinuan. Legeak, gainera, garraio eta mugikortasun sandbox edo ingurune bat sortzea sustatuko duten probak egiteko balio izan dezan, enpresa-seaska mugikortasunari buruzko proiektu berritzaileak. Azterketa-frogen emaitzak sustatzaileari esker, bai administrazioaren eta ikaskuntza bat erosi multzoan denak batera aintzakotzat hartuta ingurune batean merkatu kontrolatua.

Sarbide-puntua Garraio nazionala Bimodala

Bestalde, lege-proiektuak ere aurreikusten du. Sarbide-puntua Garraio nazionala Bimodala informazioa bilduko du eta jakinarazi behar dio, garraio eta mugikortasun jasangarria esparruan lehentasunezko ekintza “ informazio-zerbitzuen Hornidura-etorriei buruzko multimodalak batasun osoan ” 2010/40/Eb (Ireki leiho berrian) merkantzia-garraioaren eta/edo erreferentzia egiten dion pertsona garraiobide bat.

Informazio hori izango da sarrera librea eta doakoa. eta frogatzeko ere balioko du EDIM elikatu eremuan-ezaugarriei buruzko garraioa eta mugikortasuna, baita pertsona Informazio publikoko katalogo nazionala (Ireki leiho berrian) mantenduko du estatuko administrazio orokorra.

Lege-proiektuak definitzen izan behar dute herritarrei buruzko datuak erabiltzen diren sarbide-puntuaren garraioa eta mugikortasuna Garraio Multimodalerako nazionala egin beharko da, , neutroa, inpartziala, inolako bereizkeriarik egin gabe eta gardena. Eta horrez gain, kontuan hartu behar da, garraio eta mugikortasun jasangarria erabilera-arau batzuk proposatuko datu horiek hamabi hilabeteko epean lege hau indarrean sartu ondoren.

Mugikortasun iraunkorraren legea Proiektua gaur egun, legebiltzarreko izapide-prozesuan dago lehen aipatu bezala, cortesko ere bidaliko bere presako izapidetzea (Ireki leiho berrian) 2024 eta onartzea.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

  • Sektore publikoaren informazioa eta datuak