Ministro kontseiluak onartu du aurten otsailean
Lege-proiektua (PL) mugikortasun iraunkorrerako
garraio-sistema digitala eta berritzailea aldeko apustua egingo da; eta mugikortasun-datu irekiak izango dira.
Eta, gainera, arauak eta irtenbide berritzaileak lortzen ditugu, hala nola garraio eskariaren, partekatutako autoen erabilera edo aldi baterako,
sustapena bultzatuko diren datu irekiak
administrazio-kudeatzaileak, azpiegitura eta eragile publiko eta pribatuak. Hori guztia, iii. kapituluan zehaztu v. izenburua “ Lege-proiektua egundoko irabaziak ekarriko herritarrak, adibidez, mugikortasun berri, eta horrek Europako Ituna Berdea ”.
Lege-Proiektu Honen ildotik
Europako Estrategia, datuak
bere helburuak bat sortzea datu-merkatu bakarra
lehiakortasun globalak eta bermatuko duen subiranotasun europako datuak
sortzearen bidez europako datu-espazio komunak
bederatzi sektore estrategikoak. Zehazki, sortzea aurreikusi da eta garapena europako esparru komun mugikortasunari buruzko datuak
kokatzeko europako batasuna-sistema baten garapena, garraio adimenduneko barne, eta beste garraio-mota. Ildo horretan, automobilen konektatuta dauden eta europako batzordeak aurkeztu zuen Mugikortasun iraunkorreko Estrategia eta azkarra.
ardogintza dibulgatzen aritzen da ekintza bat eta berrikuntza, datuak eta adimen artifizialeko. mugikortasun Ekimenari jarraituz, europako, espainiako hori merkaturatu du Mugikortasun iraunkorraren legea proiektua
Post honetan aztertzen dira
datuen erabilera irekiak sektoreari eskaintzen dituen abantaila
markatzen dituzten obligazioak, PL eta eragingo baitiete garapenok hurrengo urratsak ditu datuak, eta eratzeko datu-espazioa Mugikortasun integratua.
Erabileraren abantailak mugikortasun iraunkorrari buruzko datu irekiak
Garraio eta mugikortasun jasangarriaren Ministerioak
sortu web atala lege
, identifikatzen duen onura batzuk hauek dira: sartzeko eta horiek erabiltzeko garraioari eta mugikortasunari buruzko datu irekiak
enpresa-sareari bai eman dezakete, administrazio publikoen eta oro har, herritar guztiei, oro har:
- Laguntzea
aplikazioen garapena
herritarrei aukera emango dieten buruzko erabakiak hartzea ditu bere bidaiak eta garatu bitartean.
- Zerbitzuak emateko baldintzak hobetzea eta
esperientzia
bidaia garaian.
- Pizgarriak ematea.
ikerketa, garapen eta negozio berriak sortzea
sortutako datuetan oinarrituta, garraioaren eta mugikortasunaren ekosisteman.
- Herri-administrazioek aukera handiagoa izan dezaten, garraio eta mugikortasun-sistemaren ezagutza hobetzea
politika publikoen definizioa
eta sistemaren kudeaketa.
- Datu horiek erabiltzea bultzatu nahi du, beste helburu batzuetarako sor daitezkeen interes publikoko.
Sarbidea ziurtatzea mugikortasun-datu irekiak
Behar bezala egiteko eta datuak eskaintzen dituzten abantaila guztiak; hortaz,
Lege-proiektua
zehazten duen estrategia bat bermatzen du datu irekien garraioaren eremuan eta mugikortasuna. Estrategia horrek eragiten dio:
-
garraio enpresen azpiegitura-kudeatzaile
bultzatu behar dute, digitalizazioa eta datuak ematea, ezaugarriak eta funtzionaltasun espezifikoen zati garrantzitsua osatzen zuten.
-
administrazio eta erakunde publikoen behartuta zeuden dagoeneko irekiko dutela bermatu zure datuak
diseinua, baita oinarri berrerabili dagoeneko existitzen da.
Laburbilduz, berrerabiltzeko jarraibideak definitzen dagoeneko errespetatzen 37/2007 legea, eta, gainera, sektorerako publikoa arautu beharra jasotzen da informazio hori jasotzeko, eta erabiltzeko era datu horiek, hau da, hirugarren sektoreko enpresak.
Datu-espazio mugikortasun-Integratua
Europako Estrategia bat datorren datu mencionábamos post, hasieran hizkuntza eskakizuna sortu behar da zehazten
Datu-espazio Mugikortasun integratua (EDIM)
zuzendari handiaren agindupean Garraio eta mugikortasun jasangarria
nagusiarekin koordinatuta, Secretaría de Estado de digitalizazioa eta Adimen Artifiziala
. EDIM datu partekatu egingo dituzte beren aipatutakoez garraio-enpresak, kudeatzaileek, azpiegituren eta administrazioek jartzeak aukera guztien erabakiak hartzeko, bai irakatsi beharrekoa planifikatzean, berriak egitea, azpiegitura eta zerbitzu berriak martxan jartzea.
Lege-proiektuak definitzen ezaugarri batzuk
Datu-espazio mugikortasun-Integratua
egitura modularra gisa, modu sistematikoan informazio-kontsultatarako eremuak hiri-mugikortasunaren arloa, hirietan eta, metropoli pertsonen nahiz merkantzien.
Zehazki,
EDIM
14. artikuluaren arabera, datuak, euskarri digitalean, n, “ doan, inolako bereizkeriarik egin gabe eta eguneratua ”:
- Eskaintza eta eskaria, garraiobideen garraioa eta mugikortasuna, zerbitzuei buruzko informazioa garraio publikoa eta mugikortasun-zerbitzuak administrazioen eskumena
- Finantza-egoera eta kostuak zerbitzuen guztiak garraio publikoaren moduak, garraio-azpiegituren inbertsioak, azpiegituren inbentarioak eta garraio-terminalak, baldintzak eta irisgarritasun-maila.
- Beste datu batzuk ebazten den konferentzia sektorialaren batean.
Datu-mota identifikatzen dira horren adibide erantzukizunari buruzko informazioa zure horniduraren, formatua, eguneratze-maiztasuna eta beste ezaugarri batzuk.
Esaten duen bezala PL, datuen eta informazioaren-k kudeatutako
EDIM
bat eskuratuko ikuspegi integratua, kudeaketa lana erraztea, aztertzeko eta mugikortasun diseinua hobetuz, irtenbide jasangarriak eta eraginkorrak dira, eta gardentasuna politika publikoen diseinuan. Legeak, gainera, garraio eta mugikortasun sandbox edo ingurune bat sortzea sustatuko duten probak egiteko balio izan dezan, enpresa-seaska mugikortasunari buruzko proiektu berritzaileak.
Azterketa-frogen emaitzak sustatzaileari esker, bai administrazioaren eta ikaskuntza bat erosi multzoan denak batera aintzakotzat hartuta ingurune batean merkatu kontrolatua.
Sarbide-puntua Garraio nazionala Bimodala
Bestalde, lege-proiektuak ere aurreikusten du.
Sarbide-puntua Garraio nazionala Bimodala
informazioa bilduko du eta jakinarazi behar dio, garraio eta mugikortasun jasangarria esparruan lehentasunezko ekintza “ informazio-zerbitzuen Hornidura-etorriei buruzko multimodalak batasun osoan ” 2010/40/Eb
merkantzia-garraioaren eta/edo erreferentzia egiten dion pertsona garraiobide bat.
Informazio hori izango da
sarrera librea eta doakoa.
eta frogatzeko ere balioko du EDIM elikatu eremuan-ezaugarriei buruzko garraioa eta mugikortasuna, baita pertsona Informazio publikoko katalogo nazionala
mantenduko du estatuko administrazio orokorra.
Lege-proiektuak definitzen izan behar dute herritarrei buruzko datuak erabiltzen diren sarbide-puntuaren garraioa eta mugikortasuna Garraio Multimodalerako nazionala egin beharko da,
, neutroa, inpartziala, inolako bereizkeriarik egin gabe eta gardena.
Eta horrez gain, kontuan hartu behar da, garraio eta mugikortasun jasangarria erabilera-arau batzuk proposatuko datu horiek hamabi hilabeteko epean lege hau indarrean sartu ondoren.
Mugikortasun iraunkorraren legea Proiektua
gaur egun, legebiltzarreko izapide-prozesuan dago
lehen aipatu bezala, cortesko ere bidaliko bere presako izapidetzea
2024 eta onartzea.
Albistearen jatorrizko iturria
-
Sektore publikoaren informazioa eta datuak