La UE i els EUA reforcen la cooperació en recerca en IA i computació

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

30 gener 2023

La UE i els Estats Units signen un Acord Administratiu sobre Intel·ligència Artificial i informàtica per abordar els desafiaments globals pel ben públic en els àmbits del canvi climàtic, les catàstrofes naturals, l'atenció sanitària, l'energia i l'agricultura.

El Departament d'Estat dels Estats Units i la Direcció general de Xarxes de Comunicacions, Contingut i Tecnologia (DG CONNECT) de la Comissió Europea van signar un «Acord administratiu sobre intel·ligència artificial pel ben públic» en una cerimònia virtual celebrada simultàniament el 27 de gener de 2023 a la Casa Blanca a Washington DC i en DG CONNECT, Brussel·les.

L'acord es basa en els principis expressats a la  Declaració per al Futur d'Internet(Obre en nova finestra)  i els interessos i valors compartits de l'ús de tecnologies digitals emergents per abordar els desafiaments globals. L'acord serà implementat per les institucions i agències pertinents dels Estats Units i la UE que treballen en aquesta àrea.

Una major col·laboració en la recerca ajudarà a identificar i desenvolupar encara més resultats prometedors de recerca de IA que tenen el potencial d'amplis beneficis socials en àrees que van des del canvi climàtic, els desastres naturals, la salut i la medicina, l'optimització de la xarxa elèctrica fins a l'agricultura.

El clima extrem i els desastres naturals com a inundacions o incendis són cada vegada més comuns i destructius a tot el món i la IA exercirà un paper cada vegada més important per a la predicció i la simulació, la qual cosa ajudarà a la preparació per a desastres i la resposta d'emergència. La recerca i la computació de IA també tenen el potencial de millorar en gran manera el rendiment, l'eficiència i la sostenibilitat dels cultius gràcies a l'anàlisi i modelatge de les condicions naturals, com les condicions del sòl i l'atmosfera, les tendències d'aus i insectes, així com els cicles de sembra, reg, ús de pesticides i fertilitzants i collita. La IA ja està impulsant la recerca mèdica, el diagnòstic i el tractament i, si bé la recent pandèmia ha reforçat la necessitat d'un enfocament veritablement global, també ha posat en relleu la divisió entre els països.

El que és més important, per reduir aquesta bretxa, aquest acord també tindrà com a objectiu compartir troballes i recursos amb socis internacionals que comparteixen valors comuns però manquen de capacitats rellevants per ajudar-los a manejar tals emergències i desafiaments.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain
  • Cooperació interadministrativa