accesskey_mod_content

Informe DESI 2022: España avanza ao quinto posto entre os países da UE en materia de servizos públicos dixitais

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

29 xullo 2022

España obtén unha puntuación moi por encima da media en todos os indicadores de administración electrónica: usuarios, formularios, servizos para cidadáns e empresas e datos abertos.

España ocupa o sétimo posto entre os 27 países membros da UE na edición 2022 do Índice da Economía e a Sociedade Dixitais(Abre en nova xanela) (DESI) que acaba de presentar a Comisión Europea. O informe destaca a mellora dos resultados respecto de anos anteriores, sobre todo no que se refire a a integración da tecnoloxía dixital (posto 11, cinco postos mellor que en 2021), servizos públicos dixitais (posto 5, dous por encima de 2021) e capital humano (posto 10 fronte ao 12 de 2021). España é un dos líderes da UE canto á conectividade, onde ocupa o posto 3 por segundo ano consecutivo.

En materia de servizos públicos dixitais, España ocupa o quinto posto da UE -avanza dous postos sobre a edición de 2021- obtendo unha puntuación de 83,5, moi por encima da media da UE (67,3). Valóranse aquí cinco indicadores: Usuarios da administración electrónica, Formularios precumplimentados, Servizos públicos dixitais para os cidadáns, Servizos públicos dixitais para empresas e Datos abertos.

Estes indicadores mostran un nivel alto de interacción en liña entre as autoridades públicas, os cidadáns e as empresas. O 73 % dos usuarios de internet españois participa activamente nos servizos de administración electrónica, en comparación co 65 % da media da UE. España obtivo 78 puntos no indicador de formularios precumplimentados (que mide a reutilización da información que se transmite dunhas administracións a outras para facilitar a vida aos cidadáns), puntuación que supera con fartura a media da UE de 64 puntos, grazas en gran medida a que o sistema español non solicita información aos particulares que poida obter mediante a Plataforma de Intermediación de Datos. Canto aos servizos públicos dirixidos a cidadanía e empresas, España obtivo 87 puntos para os cidadáns (fronte á media de 75 puntos da UE) e 94 para as empresas (en comparación cos 82 puntos de media da UE). España obtén moi bos resultados no indicador de datos abertos, no que ocupa a terceira posición da UE cunha puntuación do 95 % (14 puntos porcentuais por encima da media da UE).

O informe(Abre en nova xanela) destaca que España está comprometida coa modernización da administración pública para facela máis accesible para as empresas e o público en xeral e está a desenvolver de forma proactiva novos servizos, sobre todo nos ámbitos da saúde, a identificación dixital, a ciberseguridade, as aplicacións móbiles e a integración da intelixencia artificial no sector. O DESI 2022 conclúe que “España está á vangarda en administración electrónica e servizos públicos dixitais na UE. Continúa actualizando os seus servizos e infraestrutura para adaptalos aos rápidos desenvolvementos tecnolóxicos e ás necesidades das persoas e as empresas. A interoperabilidade a nivel nacional, rexional e local será clave para garantir unha transición dixital fluída e eficiente entre os niveis de administración, maximizando os recursos e evitando solapamientos”.

Capital humano, conectividade e integración da tecnoloxía dixital

Nas outras materias obxecto de estudo dentro do DESI 2022, España obtén dentro de capital humano resultados relativamente bos en habilidades dixitais básicas, mentres que está por baixo da media da UE no que respecta á proporción de especialistas e de titulados en TIC. Canto á conectividade dixital, España é un dos países da UE que mellores resultados obtén; segue avanzando constantemente no despregamento de redes de moi alta capacidade e está a levar a cabo reformas e investimentos estratéxicos no marco do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia (MRR). Canto á integración das tecnoloxías dixitais, a porcentaxe de pemes cun nivel básico de intensidade dixital e que utilizan as redes sociais é superior á media da UE; no entanto, as empresas españolas seguen atrasadas en tecnoloxías novas e avanzadas como a nube ou os macrodatos.

Máis información sobre o Informe DESI 2022(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos
  • Infraestruturas e servizos comúns