En la 9ª edició d'aquest informe s'han analitzat 700 empreses, que mostren un sector estable. En concret, l'any 2019 el Sector intermediari de la informació va créixer un 6,4%, una evolució per sobre de la del Producte Interior Brut, que va ser del 3,4%.
A més, llança dades sobre com les empreses infomediarias van tancar l'any 2019 amb un volum de vendes di més de 2.543 milions d'euros i oferint ocupació a gairebé 22.000 empleats.
A continuació, desglossem les principals conclusions extretes de l'informe:
- 3 sectors segueixen concentrant la major part de l'activitat, destacant la informació geogràfica. La majoria de les empreses infomediarias estan especialitzades en “informació geogràfica” (24%), “estudis de mercat” (21%) i el subsector “econòmic i financer” (18%).
- La meitat dels subsectors aglutinen el 85% de les vendes totals. Destaca especialment la Informació Geogràfica amb més de 600 milions d'euros de facturació (23,6%).
- El 61% de les empreses infomediarias consultades utilitzen la IA per crear productes de valor afegit o com a eina. El 70% dels enquestats afirmen que també reutilitzen les dades per a ús intern, enfront del 30% que indiquen que l'ús és exclusivament extern.
- Más de la mitad de las empresas se ubican en la Comunidad de Madrid (38%), Cataluña (13%) y Andalucía (11%). Com en anys anteriors, el Sector intermediari de la informació es troba representat en totes les Comunitats Autònomes.
- Casi el 40% de las compañías del Sector han sido creadas en los últimos 10 años. El promedio de antigüedad es de 16 años, siendo el subsector Editorial el más longevo y subsector Turismo el más joven.
- La media de empleados por empresa del Sector Infomediario asciende a 37, fins a aconseguir els 21.988 treballadors. Al igual que en la facturación, el subsector que presenta una cifra más alta es el de “información geográfica” con un 30,5% del total.
- El capital subscrit agregat supera els 310 milions d'euros, gairebé 11 milions més que en l'edició anterior. A més, els tres subsectors més capitalitzats són “estudis de mercat”, “econòmic i financer” i informació geogràfica.
- Tots els subsectors compten amb un 65% o més d'empreses en beneficis. Igual que en anys anteriors, el benefici net generat ha superat els 125 milions d'euros.
- L'anàlisi de dades i l'obertura de noves bases de dades destaquen aquesta vegada com els principals reptes del Sector intermediari de la informació, seguits molt d'a prop per la Digitalització. Per la seva banda, la falta d'una “cultura de la dada” i la poca qualitat dels mateixos són algunes de les barreres que dificulten l'accés i reutilització de la informació.