O Goberno presenta unha ferramenta para coñecer a execución e impacto dos investimentos do Plan de Recuperación

• Escoitar

05 abril 2024

El Gobierno presenta ELISA, la herramienta que informa sobre la ejecución de las inversiones del Plan de Recuperación y permite monitorear las convocatorias y resolución de licitaciones y subvenciones, tanto para los fondos gestionados directamente por la AGE como para los transferidos a las CCAA o entidades locales.

O Goberno puxo en marcha unha ferramenta, denominada ELISA(Abre en nova xanela) , que pon a disposición de todos a interesados información actualizada sobre a execución dos investimentos do Plan de Recuperación.

ELISA permite facer un seguimento das convocatorias de licitacións e subvencións, así como da súa resolución, tanto dos fondos xestionados directamente pola Administración Xeral do Estado, como dos transferidos ás Comunidades Autónomas a través das Conferencias Sectoriais e dos executados polas corporacións locais.

Esta ferramenta ofrece información sobre o número de empresas e fogares que recibiron financiamento, así como o tamaño das empresas beneficiarias e os investimentos realizados nas diferentes pancas de actuación definidas no Plan de Recuperación.

Proporciona también el detalle de fondos gestionados y ejecutados en cada Comunidad Autónoma, así como del número empresas que han recibido financiación y la distribución sectorial de los proyectos.

ELISA será actualizada mensualmente e irá incorporando novas funcionalidades que permitan unha análise máis cualitativa do impacto dos investimentos do Plan.

Esta ferramenta, accesible a través de a web do Plan de Recuperación​, es complementaria al resto de aplicaciones desarrolladas por la Administración General del Estado para facilitar el seguimiento de las inversiones del Plan, evaluar su contribución para la consecución de los objetivos fijados, así como su impacto en la transformación y crecimiento de la economía española, añadiendo un elemento adicional de transparencia.

ELISA permite dar seguimento á execución dos fondos europeos mediante a análise dos datos públicos da Base de Datos Nacional de Subvencións (BDNS) e a Plataforma de Contratación do Sector Público (PLACSP), que se explotan a través de técnicas de recompilación de datos de páxinas web de forma automatizada (web scraping) e aprendizaxe automática (machine learning). A súa publicación acompáñase cunha nota metodolóxica sobre os datos, para facilitar a análise.

Máis de 34.300 millóns de euros xa chegaron á economía real

La información obtenida a través de esta base de datos confirma que los fondos del Plan de Recuperación están llegando a velocidad de crucero a la economía real. En concreto, 627.237 ciudadanos, instituciones y empresas han recibido ya 34.395 millones de euros hasta finales de febrero, a través de las diferentes licitaciones y subvenciones realizadas por la Administración General del Estado, las Comunidades Autónomas y las Entidades Locales. De los fondos asignados, 24.853 millones corresponden a inversiones realizadas por la Administración General del Estado, 7.990 millones por las Comunidades Autónomas y 1.380 por las Corporaciones Locales.

Este elevado ritmo de execución obsérvase nas convocatorias realizadas, que en conxunto suman 61.558 millóns de euros, dos 69.528 millóns asignados a España na primeira fase.

ELISA proporciona información sobre el ritmo de resolución de las convocatorias publicadas por las diferentes administraciones. Con el análisis de estos datos puede verse la mayor rapidez en la resolución de las convocatorias por parte de la Administración General del Estado, con un 55,9% de los fondos resueltos sobre los convocados, frente al 51,5% de las Comunidades Autónomas, y al 39,9% de resolución de las Corporaciones Locales.

A ferramenta permite tamén ver o volume de fondos adxudicados a cada Comunidade Autónoma, tanto a través da Administración Xeral do Estado como dos fondos xestionados polos diferentes organismos autonómicos e locais de cada rexión. A Comunidade de Madrid é a que máis fondos recibiu, cun total de 5.701,37 millóns de euros, seguida de Cataluña, con 4.949,86 millóns e a Comunidade Valenciana, con 3.753,61 millóns de euros.

A análise dos datos pon tamén de manifesto a elevada capilaridad do Plan de Recuperación na demografía empresarial, xa que o 38% dos fondos resoltos foron asignados a Pymes, microempresas e fogares. Un efecto que é especialmente relevante en rexións como Castela-A Mancha, onde a porcentaxe de pequenas empresas e microempresa receptores de fondos ascende ao 56%, seguida de Asturias, co 55% e Castela e León, onde son o 50% das empresas beneficiarias.

Finalmente, las cifras indican la importante cantidad de fondos europeos dirigidos a transformar la economía española mediante inversiones en proyectos para el desarrollo sostenible y la modernización del tejido empresarial. Del conjunto de los fondos resueltos, el 20% se ha destinado a proyectos dirigidos a desarrollar infraestructuras sostenibles, otro 20% a la modernización del tejido empresarial español y un 20% a agenda urbana y rural.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos