Esdeveniments

Fòrum Europeu de Confiança Digital amb Tercers Països (TCTL)

• online
  • 12 juny 2023
  • 09:00

La Unió Europea i tercers països poden implementar l'Acord de Reconeixement Mutu (ARM) de serveis de confiança sota el Reglament eIDAS. En aquest esdeveniment, diversos actors clau d'aquesta col·laboració compartiran els últims avanços de les implementacions, les seves experiències i els diferents punts de vista pel que fa als serveis de confiança.

Amb l'aplicació del Reglament (UE) n.º 910/2014, comunament conegut com a  Reglament eIDAS , per part dels Estats membres de la UE/EEE, la Unió ha establert un ecosistema i una governança molt reeixits i vibrants en relació amb els serveis de confiança qualificats durant molts anys. Aquesta història d'èxit ha despertat l'interès de molts tercers països per reproduir el Sistema Europeu de Confiança. La Comissió Europea rep contínuament sol·licituds de assistència de tercers països per alinear el seu sistema de confiança amb l'europeu, amb l'objectiu final d'aconseguir una alineació absoluta per motius legals i tècnics per activar l'article 14 del Reglament eIDAS.

El present article pot utilitzar-se per establir el reconeixement mutu dels serveis de confiança qualificats entre la Unió i cada tercer país que compleixi els criteris jurídics i tècnics pertinents. Aquesta és la raó per la qual s'anuncia el Programa TCTL de la Comissió Europea, un programa que defineix un full de ruta, normes tècniques i requisits previs per proporcionar un procés transparent i sòlid que condueixi al reconeixement mutu en virtut de l'article 14 del Reglament eIDAS.

La DG DIGIT, en col·laboració amb la DG CNECT, va publicar fa uns dos anys les especificacions tècniques de el Acord de Reconeixement Mutu (ARM) per facilitar, des del punt de vista tècnic, la inclusió de les llistes de confiança de tercers països, inclosa la informació sobre els seus serveis de confiança nacionals, en una llista específica de llistes de confiança, similar a la llista de la Unió Europea de llistes de confiança (EU LOTL). . Com a pas alternatiu o previ a l'establiment d'un reconeixement mutu formal a través d'un acord internacional, la Comissió va decidir aplicar i mantenir el AdES LOTL de tercers països per facilitar la validació de signatures i segells electrònics recolzats per certificats emesos per proveïdors de serveis de confiança establerts en tercers països. Aquesta llista exhaustiva inclou tota la informació pertinent necessària per interpretar el contingut de les llistes de confiança de tercers països de conformitat amb els requisits i les millors pràctiques de la UE per validar signatures i segells electrònics avançats. La UE també reconeix la demanda de reconeixement voluntari dels serveis de confiança de tercers països, en particular per al reconeixement de signatures i segells electrònics en el context dels articles 27 i 37 del Reglament eIDAS. Incloure a un tercer país als tercers països AdES LOTL pot considerar-se com el trampolí cap al reconeixement mutu dels serveis de confiança qualificats després de la celebració d'un acord internacional. Com a primer tercer país inclòs en aquesta llista, Ucraïna és un dels favorits en aquest sentit. Donat el gran interès de molts altres tercers països en el reconeixement mutu dels serveis de confiança amb la UE, la inclusió d'Ucraïna en aquesta llista ha de considerar-se com el primer pas cap a l'ampliació de la llista a molts altres països.

En el marc del Programa TCTL, la Comissió Europea ha dut a terme una avaluació tècnica dels aspectes jurídics i tècnics de les signatures electròniques ucraïneses. Ha verificat, verificat i avalat tots els elements de conformitat, assegurant que Ucraïna compleixi amb tots els requisits per ser part de la llista de confiança.

En el context d'aquesta fita, es publica nova documentació en l'eIDAS Dashboard dedicat a la secció Pilot Internacional:

• Versió 2.2 de l'especificació, ús i XSD (arxivo ZIP) de l'element MRA, que permet als usuaris de confiança comprendre la sintaxi i la semàntica de TC AdES LOTL.
  • Regles d'aplicabilitat de la signatura que permeten a les parts que confien determinar si una signatura o segell electrònic encaixa en l'esquema de reconeixement establert per TC AdES LOTL.
  • La CE presenta un informe que conté tota la informació pertinent sobre la validesa del sistema en què es basa la inclusió de tercers països en aquesta llista.

El compromís de la Comissió Europea de proporcionar eines completes i eficaces per validar signatures i segells electrònics és un pas significatiu cap a un futur digital més segur/segur, global i sense fissures.

Per obtenir més informació sobre les mesures adoptades per la Comissió Europea per avançar cap a l'alineació dels serveis de confiança amb tercers països, les parts interessades poden assistir a el Fòrum de Serveis de Confiança dels Països CE-3rd que se celebrarà el 12 de juny de 2023, de 09:00 a 17:30 (CET) a Brussel·les en manera híbrida.

L'esdeveniment cobrirà una varietat de temes relacionats amb els serveis de confiança, com les últimes actualitzacions del Reglament eIDAS, associacions internacionals, reconeixement dels serveis de confiança de tercers països, disseny tècnic i més. A més, estem encantats de presentar una àmplia gamma d'oradors de la Comissió Europea, experts de la indústria i tercers països, que compartiran les seves idees i experiències.

Inscropciones(Obre en nova finestra)

Font original de l'esdeveniment