accesskey_mod_content

Informe d'Activitat de l'AOC 2016

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 febrer 2017

En l'informe realitzat pel Consorci Administració Oberta de Catalunya es recullen els indicadors més destacats de l'any 2016 pel que fa als serveis d'Administració Electrònica que presten a les Administracions Públiques Catalanes.

En aquest informe es recullen els indicadors més destacats de l'any 2016. En l'anàlisi dels serveis s'han pogut observar dues tendències: l'enlairament i la consolidació. Es pot constatar també que els índexs de disponibilitat s'han mantingut majoritàriament per sobre dels valors fixats com a òptims. Ja és possible consultar aquest documento resum dels indicadors dels serveis AOC de l'any 2016(Obre en nova finestra) .

  • i-TRAM

Gairebé un miler (976, en concret) d'ens públics catalans estan utilitzant aquest servei per rebre tramitacions electròniques de la ciutadania i les empreses. Això és un increment del 11% respecte a l'any passat. El nombre de tràmits realitzats ha superat els 62.000, gairebé 21.000 més que els duts a terme en 2015. 

  • i-NOTUM

En finalitzar l'any, 805 ens públics catalans es troben en condicions de notificar per mitjans electrònics amb aquest servei. El nombre de notificacions enviades en aquest període ha estat de 439.732 superant el volum total de 2015 en gairebé 130.000.

  • i-Valisa

Aquest servei, que permet enviar i registrar documents en format electrònic, telemàticament i a l'instant, ha acabat el seu segon any de vida amb un total de 104.303 tramitacions, un 96% més que l'any anterior. 

  • Programari de Signatura Avançada (PSA)

També ha incrementat considerablement el seu consum, més en concret en un 57%. En 2016 s'han dut a terme més de 3 milions de signatures, que suposa un 49% del total acumulat.

  • i.FACT

Si l'imperatiu legal va ocasionar que en 2015 fos el de l'enlairament de l'ús del servei per part de les empreses que es relacionaven amb l'Administració, aquest any ha estat l'any de la velocitat de creuer. No s'ha arribat a les 40 adhesions anuals però el total d'ens que es beneficien dels avantatges d'aquest servei ha superat els 1.550. Aquest elevat nombre d'usuaris implica que l'ús del servei s'hagi consolidat amb un increment del 34%.

cal destacar que, dels deu primers ens que han rebut més factures, el 70% són de l'entorn sanitari. Les plataformes que envien més factures són Hub AOC, Edicom i Éssers factura electrònica.

  • via Oberta

En 2016, 100 ens públics més han estat en disposició d'accedir a dades i documents d'altres administracions; i ja són 480 els ajuntaments catalanaes adscrits. El consum total de dades i documents ha estat de gairebé 21 milions, superant en 1,6 milions el consum de 2015.

Els serveis més consultats han estat la Renda, el padró municipal d'habitants i el títol de família nombrosa. 

  • Validador

178 aplicacions d'ens catalans han validat certificats digitals i signatures electròniques amb l'eina que ofereix el Consorci AOC. En 2016, el seu consum ha seguit augmentant amb més de 50 milions de validacions (un 32% més) i gairebé 32 milions segells de temps (un 24% més).

  • Govern obert, Informes i Estudis
  • Serveis electrònics