El Reial decret 668/2015 , de 17 de juliol, modifica el Reial decret 1671/2009 pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 de acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos para introducir dos modificaciones. La primera amplía el ámbito del registro electrónico de apoderamientos y, la segunda, introduce los certificados electrónicos de empleado público con seudónimo para actuaciones relativas a la información clasificada, la seguridad pública o la defensa nacional.
En relación con el registro electrónico de apoderamientos, se amplía su ámbito a cualquier actuación administrativa, independientemente del canal por el que ésta se lleve a cabo, de forma que el ciudadano pueda utilizarlo en cualquier actuación ante la Administración del Estado, no sólo electrónica sino también presencial.
D'altra banda, s'habilita l'ús del certificat electrònic d'empleat públic mitjançant un pseudònim per a actuacions que, realitzades per mitjans electrònics, afectin a la informació classificada, a la seguretat pública o a la defensa nacional o a altres actuacions, en les quals estigui legalment justificat l'anonimat per a la seva realització, per part dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, el personal de les Forces Armades o el personal estatutari del Centre Nacional d'Intel·ligència. La reforma compatibilitza aquesta facultat d'expedir certificat d'empleat públic mitjançant un pseudònim amb les obligacions de revelar la veritable identitat dels funcionaris i empleats públics afectats en el cas de ser requerida pels òrgans judicials en l'exercici de les seves funcions o a tenor del previst en l'article 11.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre.
Finalmente, se establece un plazo de doce meses desde la entrada en vigor para la adaptación de los sistemas tecnológicos existentes.