El divendres, 15 de febrer, es tanca el termini perquè tots els organismes del sector públic actualitzin o incloguin per primera vegada les seves dades en la plataforma INES, Informe Nacional de l'Estat de Seguretat. Així ho exigeix l'article 35 de el Reial decret 3/2010, de 8 de gener por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad (ENS), que establece la obligación de evaluar regularmente el estado de la seguridad de los sistemas de las Tecnologías de la Información y la Comunicación del sector público y la necesidad de establecer un sistema de medición. En el Informe, elaborado desde el año 2014, el año pasado participaron 590 organismos que dieron servicio a 2.770.366 millones de usuarios.
Aquest any, una vegada finalitzat el termini, no existirà la possibilitat de pròrroga pel que no es podran modificar dades de les fitxes de la campanya actual, únicament es podrà accedir a la informació en manera lectura.
Per fer més senzill el seu ús, el CCN ha desenvolupat una sèrie de millores en l'eina INES 2.0 com són el perfeccionament de la interfície d'usuari, missatgeria interna de suport, càrrega individual d'informació per categoria de sistema, existència d'usuaris supervisors, generació automàtica d'informació agregada, PMF millorada i sol·licitud de nova informació.
Així mateix, per facilitar la càrrega de dades, s'ha posat a la disposició de tots els organismes l'actualització de el curs d'INES online , així com l'actualització de la Guia 824 Informe de l'Estat de Seguretat i la Guia 844 Manual d'Usuari d'INES .