La Comissió Europea publica el Rolling Pla for ICT Standardisation 2022

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

29 abril 2022

La CE ha publicat el Rolling Pla for ICT Standardisation 2022, elaborat en col·laboració amb el Multi-Stakeholder Platform on ICT Standardisation, grup que li assessora en matèria d'estandardització de tecnologies de la informació i de les comunicacions.

El ‘Rolling Pla for ICT Standardisation’ ofereix una anàlisi única de les activitats d'estandardització en el camp de les TIC en vincular-les amb la legislació i les polítiques de la UE. L'edició 2022 atorga especial importància a tres temes en la nova secció 3.0 ‘Impulsors fonamentals’, que inclou un nou capítol sobre l'economia de la dada i capítols actualitzats sobre ciberseguretat i privadesa digital. A més d'aquests tres temes fonamentals, el Pla cobreix 36 dominis sobre tecnologia i aplicacions agrupats en quatre temàtiques: facilitadors clau, desafiaments socials, innovació per al mercat únic i creixement sostenible.

Aquest document és el resultat d'un diàleg anual en el qual participen una àmplia gamma de parts interessades representades per la Plataforma europea de parts interessades sobre normalització de les TIC(Obre en nova finestra) (MSP, en les seves sigles en anglès). El pla estratègic se centra en accions que puguin recolzar les polítiques de la UE i no pretén que siguin tan completes com els programes de treball dels diferents organismes de normalització.

Les accions de normalització identificades en el PRolling lan complementen altres instruments, en particular el Programa de Treball Anual de laUnió (Obre en nova finestra) (AUWP). El Rolling Pla enumera tots els àmbits en els quals la normalització de les TIC podria recolzar els objectius polítics de la UE. També detalla els requisits per a la normalització de les TIC, els tradueix en accions i proporciona un mecanisme de seguiment de les accions.

L'estandardització de les TIC exerceix un paper essencial per aconseguir la interoperabilitat de les noves tecnologies i pot aportar importants beneficis tant a la indústria com als consumidors. Ajuda al fet que els mercats de les TIC romanguin oberts i permeten als consumidors la més àmplia varietat de productes.

Rolling Pla for ICT Standardisation 2022 (pdf)(Obre en nova finestra)

Rolling Pla for ICT Standardisation 2022 (versió online)(Obre en nova finestra)

Estandardització TIC (Comissió Europea)(Obre en nova finestra)

• Seguretat