accesskey_mod_content

La Junta de Castella i Lleó amplia i millora el Registre de Factures per facilitar el control intern, reduir tràmits i informar més als proveïdors.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

28 octubre 2014

El Consell de Govern ha aprovat un decret que millora el Registre de Documents a Pagar de la Junta, que s'amplia amb la creació del nou Registre Comptable de Factures.

Amb això s'aconsegueix un triple objectiu: d'una banda, dotar d'un mecanisme més eficaç al control intern; per un altre, reduir tràmits administratius i, finalment, incrementar la transparència, ja que els proveïdors de l'Executiu autonòmic podran consultar la informació sobre l'estat dels seus expedients quan ho desitgin.

La Junta de Castella i Lleó va gestionar 541.992 factures de proveïdors de béns o serveis en 2013, de les quals per primera vegada 3.540 es van presentar telemàticament a través de la Plataforma de Facturació Electrònica, que va començar a funcionar en el segon trimestre de l'any.

Amb l'aprovació del decret d'avui aquest ‘magatzem’ es complementa amb el Registre Comptable de Factures, on s'anotaran a partir d'ara les que tinguin un import superior a 5.000 euros.

Este cambio operativo, que cumple con lo establecido en la normativa básica estatal, supone una ventaja para la disminución de la tramitación administrativa, puesto que el procedimiento interno pasa a estar dirigido en su integridad por la Intervención de la Comunidad, y se establece como punto general de entrada la Plataforma de Facturació Electrònica de la Conselleria d'Hisenda.

La principal funcionalitat del nou sistema és que permet canalitzar tota la informació sobre les factures presentades pels proveïdors en els registres administratius, amb independència del suport que hagin utilitzat per a això. En la pràctica, això suposa que podran consultar immediatament el seu estat de tramitació quan les hagin remès electrònicament. En el cas que les hagin lliurat en paper, podran conèixer les mateixes dades amb només formular una sol·licitud.

El període mitjà de pagament se situa en 28,97 dies al setembre.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Empresa
  • Serveis electrònics