datos.gob.es mediante a federación do seu catálogo de datos abertos.

" /> datos.gob.es mediante a federación do seu catálogo de datos abertos.  " /> PAe - Federación de Aragón Open Data no portal nacional de datos abertos

Federación de Aragón Open Data en el portal nacional de datos abiertos

• Opinar
  • Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

17 novembro 2014

O Goberno de Aragón aposta por incorporar e actualizar a información dos seus conxuntos de datos reutilizables en datos.gob.es datos.gob.es mediante a federación do catálogo de datos abertos(Abre en nova xanela) .

En 6 de febrero de 2013, el Gobierno de Aragón se sumó al movimiento open data estatal al lanzar su propio catálogo de datos abiertos a través del portal Aragón Open Data. Administrado pola súa Dirección Xeral de Novas Tecnoloxías, a Comunidade Autónoma pon así a disposición dos cidadáns e compañías do CC.AA. unha gran cantidade de información pública para a súa consulta e libre reutilización.

Na actualidade, os usuarios poden descargar máis de 1.700 conxuntos de datos, permitindo o seu filtrado segundo a súa temática (con máis de vinte categorías tomadas da Norma Técnica Interoperabilidade de Reutilización de Recursos da Información(Abre en nova xanela) o por su tipología (hojas de cálculo, RSS, fotos, mapas o texto plano). Todos los conjuntos de datos, si no se indica lo contrario, están sujetos a la licencia Creative Commons.

Para aqueles usuarios non técnicos, Aragón Open Data(Abre en nova xanela) dispone de servicios geolocalizados, información en tiempo real y visualizaciones que ofrecen los datos de forma intuitiva, de forma que a los ciudadanos les es más sencillo acercarse a los datos. Por otro lado, para infomediarios con conocimientos informáticos se dispone de servicios orientados a la automatización de la información. Así, junto a la API nativa de CKAN(Abre en nova xanela) ,  o portal dispón de tres APIS adicionais: Aragón Open Social Data (Abre en nova xanela) que permite escoitar as conversacións sobre Aragón en diferentes fontes (redes sociais, wikis, blogues…); Aragopedia(Abre en nova xanela) , iniciativa para achegar os datos rexionais e comarcais aos cidadáns a través de mapas e gráficos que permitiu que cada un dos 731 municipios de Aragón e as súas 33 comarcas dispoñan dunha páxina de datos abertos; e AragoDBPedia(Abre en nova xanela)  que permite o acceso aos datos que dentro de AragoPedia transformáronse a formatos semánticos.

Ademais de xerar riqueza e fomentar a transparencia, grazas a esta iniciativa, o goberno aragonés posúe unha ferramenta adicional que axude a mellorar a calidade da súa propia información así como a interoperabilidade dos este datos.

Para alcanzar este último obxectivo, Aragón Open Data recentemente federó o seu catálogo de datos dentro do proxecto europeo HOMER (Abre en nova xanela) do que forma parte e agora ha federado recentemente o seu catálogo open data (1764 datasets) co portal nacional datos.gob.es(Abre en nova xanela) ;  permitindo que calquera usuario nacional teña acceso aos seus conxuntos de datos desde un punto único en España

Máis información sobre a solución datosgob

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Centro de Transferencia de Tecnoloxía