accesskey_mod_content

El nou Reglament Europeu relatiu a la creació de la Passarel·la Digital Única

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

21 novembre 2018

El nuevo reglamento facilita que ciudadanos y empresas puedan ejercer sus derechos y obligaciones en el mercado interior europeo al ofrecer información y enlaces relevantes desde una única interfaz común, a la que se ha denominado “Pasarela Digital Única”, por lo que es uno de los elementos clave de la Estrategia del Mercado Único de la UE.

El Reglament 2018/1724(Obri en nova finestra) del Parlamento Europeo y del Consejo, de 2 de octubre de 2018 relativo a la creación de una pasarela digital única de acceso a información, procedimientos y servicios de asistencia y resolución de problemas y por el que se modifica el Reglamento (UE) n.o 1024/2012, se ha publicado el 21 de noviembre de 2018 en el Diario Oficial de la Unión Europea y entrará en vigor a los 20 días de su publicación, dando un plazo de dos años para el cumplimiento de la mayoría de sus artículos, cuatro para lo relativo a las autoridades municipales y cinco para lo relativo a procedimientos íntegramente en línea.

La Passarel·la Digital Única estarà integrada en portal “El teu Europa”(Obri en nova finestra) i oferirà informació de gran qualitat sobre els drets, obligacions i normes en els àmbits inclosos en l'Annex I del Reglament, sobre els procediments íntegrament en línia inclosos en l'Annex II i sobre els servicis d'assistència i resolució de problemes d'acord a la llista inclosa en l'Annex III, a més dels enllaços per a accedir digitalment a aquests procediments i servicis.

La nova passarel·la facilitarà la interacció entre ciutadans i empreses nacionals i transfronterers, d'una banda, i les autoritats competents, per un altre, mitjançant solucions en línia pensades per a facilitar les activitats quotidianes dels seus usuaris i aplicant, per regla general, el principi de “sola una vegada” perquè individus i empreses subministren la mateixa informació a les administracions públiques una sola vegada. D'esta manera, s'estalviarà temps i diners a tots els implicats en reduir o eliminar càrregues administratives innecessàries i es garantirà la igualtat d'oportunitats en tota la UE en respectar el principi de no discriminació mitjançant l'ús de les noves tecnologies.

Esta passarel·la millora la transparència de les normes i regulacions davant certs successos de la vida de les empreses i dels ciutadans. En particular, en fer front al desconeixement de les normes relatives al consum, millorarà la confiança dels consumidors i reduirà els gastos de les empreses derivats del compliment de la normativa.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra) .

  • Ciutadà
  • Servicis electrònics