accesskey_mod_content

Carpeta Ciutadana, del Punt d'Accés General, premie CNIS 2017 a Millor projecte de transformació digital o administració electrònica

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

24 febrer 2017

En el Congrés Nacional d'Innovació de Sevicios Públics (CNIS) 2017, la Carpeta  Ciutadana del Punt d'Accés General va ser reconeguda com a “Millor projecte de Transformació Digital o Administració Electrònica”.

Amb este guardó es posa en valor el treball realitzat  per la Secretaria General d'Administració Digital dependent del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública amb la col·laboració de tots els departaments ministerials i organismes de l'Administració General de l'Estat,  les administracions de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals.

Carpeta Ciutadana(Obri en nova finestra)  proporciona un punt d'accés en internet on els ciutadans i empreses amb una sola identificació i sense un registre previ poden:

  • Realitzar el seguiment en temps real de la seua activitat amb l'Administració. Es mostren els expedients en tramitació, l'estat de les sol·licituds i escrits presentats; es facilita l'accés a les notificacions podent comparéixer a les notificacions pendents; i es consulten i gestionen les representacions atorgades i les que li han atorgat.
  • Conéixer i accedir a les seues dades  en poder de l'Administració. Transparència en les dades existents dels ciutadans en les Administracions Públiques.
  • Conéixer l'ús que les Administracions Públiques realitzen de les seues dades. Transparència de l'ús que les administracions realitzen de les dades dels ciutadans i transparència en les accions de l'Administració.

Carpeta Ciutadana interopera amb totes les Administracions (AGE, CCAA i EELL) i els seus Organismes Públics per a mostrar la seua informació integrada en un  punt per a comoditat de l'interessat i protegir-li de la complexitat organitzativa de les Administracions Públiques.

A més, per al cas de CCAA i EELL que disposen de les seues pròpies Carpetes es compten amb les ferramentes i servicis d'interoperabilitat que permeten la federació de tots dos servicis. De tal forma, que els ciutadans o empreses qualsevol que haja sigut la seua Carpeta d'accés puga conéixer la seua informació en relació amb les administracions públiques.

Amb la Carpeta Ciutadana es facilita enormement la relació dels ciutadans amb les administracions públiques  en oferir un punt d'accés on consultar la seua informació d'una forma integrada i sense necessitat d'un registre previ.

 

Més informació en la solució del CTT " Carpeta Ciutadana ".

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns