accesskey_mod_content

Firma de conveni entre MINHAP i la Regió de Múrcia per a la prestació mútua de solucions bàsiques d'administració electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

30 octubre 2015

La firma de este convenio permitirá el acceso, entre otros sistemas, a la plataforma de intermediación de datos, cambio de domicilio, @firma, cl@ve, sistema de interconexión de registros, notificaciones electrónicas y Red Sara gestionados por la DTIC.

El secretario de Estado de Administraciones Públicas, Antonio Beteta, y el Consejero de Hacienda y Administración Pública de la Región de Murcia, Andrés Carrillo, firmaron el pasado 23 de octubre un convenio para el acceso a servicios básicos de Administración electrónica.

Con la firma de este convenio, la Administración General del Estado, a través de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, pone a disposición de la Región de Murcia distintas plataformas electrónicas que simplifican y facilitan la implantación de la administración electrónica. A su vez, por este convenio la Región de Murcia también podrá ofrecer servicios de los cuáles se beneficie la administración general del estado y el resto de gobiernos autonómicos y así mismo actuará de cara a sus entidades locales para facilitarles el acceso a los servicios de la DTIC. Algunos de los servicios más representativos incluidos son:

  • Intermediació de dades entre Administracions Públiques. Permet a les Administracions Públiques la consulta per mitjans electrònics de dades de ciutadans dels quals ja disposen altres Administracions Públiques per la seua competència. D'esta forma, el ciutadà no ha d'aportar els documents acreditatius dels mateixos. La plataforma d'intermediació de dades és un servici horitzontal, permet integrar múltiples administracions públiques, tant per a proveir dades a altres Administracions Públiques com per a consultar-los.
  • Servici de comunicació automàtica de canvi de domicili a través d'un sol tràmit, es facilita que el ciutadà informe del canvi de domicili a totes les administracions públiques adherides. És a dir, amb una única comunicació, la informació pot arribar a l'AEAT, a la Seguretat Social, a Trànsit o a organismes de la Comunitat Autònoma.
  • Sistema d'Interconnexió de Registres . Interconnecta les oficines de registre (presencials i electròniques) i permet l'intercanvi de seients registrals en forma de comunicacions electròniques segures entre les oficines de registre i els organismes competents, aportant evidents beneficis tant al ciutadà com a les Administracions Públiques. D'esta manera, un ciutadà d'un petit poble de la regió de Múrcia, dirigint-se físicament a la seua oficina local, podrà, en només segons, fer arribar les seues sol·licituds al seu govern regional, a un ens estatal, o a ajuntaments o governs regionals d'altres comunitats autònomes.
  • Direcció Electrònica Habilitada i Catàleg de Procediments del Servici de Notificacions Electròniques . Permet la pràctica de la notificació per mitjans electrònics en facilitar als interessats l'accés al contingut de l'acte objecte de notificació, acreditant data i hora de la posada a disposició i accés al contingut, de forma segura i fefaent.
  • Xarxa SARA , com a xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques, permet l'intercanvi segur d'informació entre les aplicacions de les Administracions Públiques connectades a través d'una plataforma bàsica de comunicacions.
  • Plataforma de validació i firma electrònica @FIRMA és un conjunt de productes i servicis de certificació i firma electrònica, que es posa a la disposició de les AAPP, per a fomentar la posada en marxa i el desplegament d'aplicacions informàtiques i servicis d'Administració electrònica que requerisquen validació de firma electrònica basada en certificats, autenticació, generació de firma electrònica o segellat de temps en la seua relació amb els ciutadans, empreses i organismes.
  • Cl@ve , plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica. Este nou sistema, que complementa a la Plataforma @firma,  permet accedir amb plenes garanties als servicis d'administració electrònica utilitzant, a més de certificats electrònics,  claus compartides (usuari i contrasenya). D'esta manera se simplifica l'accés del ciutadà als servicis electrònics i es potencia i es facilita el seu ús des de dispositius mòbils.

Totes estes actuacions es realitzen en el marc de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i les Comunitats Autònomes a través del Comissió Sectorial d'Administració Electrònica .

  • Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i servicis comuns