Àmplia participació en la consulta pública relativa al document marc 'Consens per a una Administració Oberta'

• Copiar

08 maig 2024

El document marc per a reformar l'Administració Pública rep 93 aportacions i més de 300 persones han demanat participar en els projectes.

El document marc ‘Consens per a una Administració Oberta’, que va publicar el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública el 27 de març, ha rebut quasi un centenar d'aportacions de diferents àmbits de la societat. Amb la publicació d'este document s'iniciava el full de ruta per a una reforma de l'Administració amb metodologia innovadora.

Durant el mes en el qual ha romàs en consulta pública, el document ha rebut 93 propostes, que inclouen des de plantejaments a títol personal de la societat civil, d'empleats de les administracions estatal, autonòmica i local, d'associacions professionals i d'universitats, fins a contribucions del sector privat, especialment d'empreses de consultoria i dels àmbits tecnològic i digital.

Les aportacions rebudes, que es faran públiques després de rebre el consentiment exprés i complint les exigències marcades en la llei, poden agrupar-se en les següents àrees: Funció Pública, Reformes administratives i normatives, Digitalització i Uns altres. Respecte al contingut concret de les mateixes, s'han rebut propostes relacionades amb la planificació estratègica dels Recursos Humans, processos selectius, mobilitat, captació i retenció de talent, atenció ciutadana, inclusió, diversitat i discapacitat. També han realitzat plantejaments per a millorar l'accés a la informació, gestió ètica de la Intel·ligència Artificial, utilització de sistemes oberts i programari lliure, etcètera.

Paral·lelament, s'ha oferit a la ciutadania la possibilitat de participar en els grups de treball que van a escometre els 18 projectes que contempla el document per a reformar l'Administració. En finalitzar el termini, un total de 334 persones han sol·licitat participar, amb un total de 799 manifestacions d'interés en algun dels projectes.

A partir d'ara, es decidirà la composició dels grups de treball que desenvoluparan les propostes i seran debatudes en els diferents laboratoris. Segons el cronograma establit en el propi document marc, ha acabat la fase de preparació i ara comença la d'ideació, durant la qual el ‘Consens per a una Administració Oberta’ i les seues propostes seran debatudes en el Laboratori d'Innovació Pública ( LIP ); posteriorment passaran HazLab a GobTechLab i .

En 2024 està previst que es despleguen les quatre fases, que es corresponen amb els trimestres naturals. Durant el tercer i quart trimestre, es produiran les fases de participació i prototipado.​

Font de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic