accesskey_mod_content

La nova versió de La meua Carpeta Ciudadana permetrà consultar la targeta sanitària europea o el nombre de passaport

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

26 març 2024

L'app Mi Carpeta Ciudadana, desenvolupada pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, ja té disponible la seua setena versió. Desde la seua posada en marxa, ja s'han superat els 3,6 milions d'usuaris, amb un total d'accessos que supera els 26,4 milions.

El meu Carpeta Ciudadana, servici oferit pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seua setena versió oficial per a dispositius  iOS(Obri en nova finestra)  i  Android(Obri en nova finestra)  així com a través del seu  web(Obri en nova finestra) .

Entre les novetats es troben:

  • Consulta de la Targeta Sanitària Europea i avís de la seua pròxima caducitat per a aquells ciutadans (la immensa majoria) para els que l'emissió d'esta targeta correspon a l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Este servici s'ampliarà en fases posteriors a altres col·lectius específics de Mutualitats.
  • Consulta del nombre de Passaport. S'amplien les dades oferides sobre identitat, amb un apartat específic en la secció “ciutadania”, i a més es podrà consultar el nombre de passaport.
  • Consulta de qualificacions de les proves de l'Institut Cervantes (CCSE - prova de coneixements constitucionals i socioculturals d'Espanya i DELE - títols oficials acreditatius del grau de competència i domini de l'idioma espanyol).
  • En la secció de béns immobles s'amplien les opcions, per exemple, amb la geolocalització.
  • S'incorporen les Universitats d'Extremadura i Sevilla per a oferir dades de les seues matrícules universitàries.

Unes altres de les novetats tenen a veure amb la millora del servici de consulta dels apoderaments per a actuació davant l'administració concedits a través del Registre electrònic d'apoderaments i amb una major proactividad respecte als avisos de calendari, perquè davant la caducitat de documents s'oferisquen instruccions sobre com procedir a la renovació i les gestions que s'hauran de realitzar.

Respecte a la consulta de l'estat d'expedients de les entitats locals, 4.663 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats, un 57% del total. Tot açò és possible gràcies a la col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics, per a donar cobertura a les entitats locals dels seus territoris, especialment a les menors de 20.000 habitants. A més, 64 nous ajuntaments incorporen les seues notificacions a la Direcció Electrònica Habilitada Única - DEHú, i oferiran la informació de notificacions pendents a través de La meua Carpeta Ciutadana, la qual cosa suposa quasi un 74% dels ajuntaments.

La meua Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teues notificacions de l'administració pública a través de la Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú​. A més, en La meua Carpeta Ciutadana és possible conéixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permiso de Conducción i ITV. D'esta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

Des del seu llançament, suma ja més de 3,1 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3,6 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus servicis realitzant més de 26,4 milions d'accessos.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Servicis electrònics