L'anàlisi de l'Observatori de Casos d'Ús sobre l'impacte de les dades obertes

• Copiar

25 abril 2024

El segon volum sobre casos de reutilització de dades obertes durant 3 anys.

L'Observatori Observatori de Casos d'Ús(Obri en nova finestra) , una iniciativa liderada per data.europa.eu(Obri en nova finestra) , servix com una investigació exhaustiva destinada a avaluar l'impacte de les dades obertes en tota Europa entre 2022 i 2025. Este projecte se centra a analitzar 30 casos de reutilització y pretende contribuir con conocimientos valiosos para los objetivos más amplios de data.europa.eu y al mismo tiempo arroja luz sobre los desafíos y éxitos de la reutilización de datos abiertos y las metodologías de evaluación de impacto.

Ampliant les troballes del primer volum(Obri en nova finestra) , este segon volum va seleccionar 13 casos de reutilització dels 30 inicials i els va classificar d'acord amb les quatre dimensions de l'impacte de les dades obertes, utilitzades en estudis de maduresa de les dades obertes(Obri en nova finestra) : econòmica, governamental, social i ambiental. Després, estos casos van ser monitoreados d'a prop per a avaluar com les dades obertes generen impacte en diferents sectors.

Els aprenentatges són variats i reveladors. Estos casos no solament demostren com les dades obertes faciliten el desenvolupament econòmic, la creació d'ocupació i l'esperit empresarial, sinó que també subratllen el paper de les dades obertes per a millorar la presa de decisions, la transparència i la rendició de comptes en els processos polítics. En la dimensió social, l'ús de dades obertes millora la salut pública, fomenta la inclusió i millora els servicis públics. Finalment, els casos d'ús mostren l'impacte de les dades obertes en el medi ambient, contribuint a abordar els desafiaments ambientals i recolzar els esforços de conservació.

Si ben el segon volum del Observatorio de Casos de Uso destaca el importante papel de la reutilización de datos abiertos en la creación de numerosas organizaciones y aplicaciones, también enfatiza la importancia de desbloquear un impacto potencial aún mayor en varios sectores. Açò implica brindar suport continu a la comunitat de reutilització per a identificar oportunitats de creixement financer i fomentar una comprensió més profunda de com crear i mesurar de manera efectiva l'impacte de les dades obertes.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic