Periodicamente, os Ministerios de Enerxía, Turismo e Axenda Dixital e Facenda e Función Pública , a través de o Observatorio Nacional das Telecomunicacións e da Sociedade da Información (ONTSI), publican o Estudo de Caracterización do Sector Infomediario en España . Un documento que analiza pormenorizadamente as actividades e impacto dunha industria que, só no ano 2015, xerou un volume de negocio de entre 600 e 750 millóns de euros.
A cuarta edición deste informe recolle datos de 535 empresas infomediarias durante o exercicio 2015; compañías especializadas no desenvolvemento de aplicacións, produtos e servizos de valor engadido a partir de a reutilización de información pública e privada, cuxos datos se obtiveron mediante a aplicación dunha enquisa ás empresas do Sector.
Unha industria en auxe xa que un 46% das empresas sinalan que a demanda creceu no último ano (2015), un 7% máis que na edición anterior; por outra banda, desde o ano 2011 a actividade das empresas reutilizadoras habería crecido un 63%.
En particular, en el estudio de ONTSI se identifican demandas tales como las siguientes:
- Homoxeneidade da información a nivel rexional e local.
- Mayor proactividad en la gestión de la información de las Administraciones Públicas, fomentando la apertura por defecto de los datos.
- Mellor dispoñibilidade e calidade dos datos públicos, fomentando os datos estruturados en formatos abertos reutilizables, a interoperabilidade.
- Desenvolvemento de ferramentas TIC que faciliten a automatización dos procesos de acceso, depuración, tratamento, enriquecemento e análise de datos públicos.
- Fomento de la colaboración público-privada para el desarrollo del mercado infomediario y una mejor orientación a la demanda.
E tamén se apunta que a propia Administración pode mellorar a reutilización dos seus propios datos.
En cuanto al futuro del sector, las empresas refieren un amplio espectro de posibilidades ligadas al desarrollo de productos o servicios orientados a la toma de decisiones en tiempo real, basados en el análisis de redes sociales, en los datos de las ciudades inteligentes, y en nuevas herramientas que permitan la gestión y la interpretación automatizada de los datos. En este sentido, también se apunta que el avance en el big data y las herramientas para su explotación y soporte serán elementos cruciales para el desarrollo futuro del sector.