La nova versió de La meva Carpeta Ciutadana permetrà consultar la targeta sanitària europea o el nombre de passaport

26 març 2024

L'app La meva Carpeta Ciutadana, desenvolupada pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, ja té disponible la seva setena versió. Des de la seva engegada, ja s'han superat els 3,6 milions d'usuaris, amb un total d'accessos que supera els 26,4 milions.

La meva Carpeta Ciutadana, servei ofert pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seva setena versió oficial per a dispositius  iOS(Obre en nova finestra)  i  Android(Obre en nova finestra)  així com a través del seu  web(Obre en nova finestra) .

Entre les novetats es troben:

• Consulta de la Targeta Sanitària Europea i avís de la seva propera caducitat per a aquells ciutadans (la immensa majoria) para els que l'emissió d'aquesta targeta correspon a l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Aquest servei s'ampliarà en fases posteriors a altres col·lectius específics de Mutualitats.
  • Consulta del nombre de Passaport. S'amplien les dades ofertes sobre identitat, amb un apartat específic en la secció “ciutadania”, i a més es podrà consultar el nombre de passaport.
  • Consulta de qualificacions de les proves de l'Institut Cervantes (CCSE - prova de coneixements constitucionals i socioculturals d'Espanya i DELE - títols oficials acreditatius del grau de competència i domini de l'idioma espanyol).
  • En la secció de béns immobles s'amplien les opcions, per exemple, amb la geolocalització.
  • S'incorporen les Universitats d'Extremadura i Sevilla per oferir dades de les seves matrícules universitàries.

Unes altres de les novetats tenen a veure amb la millora del servei de consulta dels apoderaments per a actuació davant l'administració concedits a través del Registre electrònic d'apoderaments i amb una major proactividad respecte als avisos de calendari, perquè davant la caducitat de documents s'ofereixin instruccions sobre com procedir a la renovació i les gestions que s'hauran de realitzar.

Respecte a la consulta de l'estat d'expedients de les entitats locals, 4.663 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats, un 57% del total. Tot això és possible gràcies a la col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics, per donar cobertura a les entitats locals dels seus territoris, especialment a les menors de 20.000 habitants. A més, 64 nous ajuntaments incorporen les seves notificacions a l'Adreça Electrònica Habilitada Única - DEHú, i oferiran la informació de notificacions pendents a través de La meva Carpeta Ciutadana, la qual cosa suposa gairebé un 74% dels ajuntaments.

La meva Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teves notificacions de l'administració pública a través de la Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú​. A més, a La meva Carpeta Ciutadana és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permís de Conducció i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

Des del seu llançament, suma ja més de 3,1 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3,6 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus serveis realitzant més de 26,4 milions d'accessos.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Serveis electrònics